Σάββατο 15 Ιουνίου 2013

ΕΡΤυμολογικό λεξικό


ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ (από το ελληνικό "Δήμος- λαός" και "κράτος-εξουσία"): Το καθεστώς στο οποίο ο λαός ασκεί την εξουσία




15 σχόλια:

  1. Παρά τυρί, see: Η φωτογραφία ξεφεύγει από τα όρια του blog (then me law μεταφορικά). Θέλει κλικ πάνω της για τη δούμε (όλο κλήροι) αλλά χάνεται ή μετά φράσσει.
    Πάντως μ' όνο που τη βλέπεις ΓΕΛ ass και see!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. A ΣτΕ διάλο!
    Γαμώ τη δημοκρατία μου μέσα.
    Ξεκίνησα το Φλεβάρη να μαθαίνω Ρώσικα και τελικά ανακαλύπτω πως δεν ξέρω ούτε Ελληνικά
    Αλλά δεν ξέρει και κανείς άλλος.
    Όλοι, μιλάμε μια γλώσσα που δεν την καταλαβαίνει κανείς. Και κυρίως δεν την καταλαβαίνουμε εμείς που την μιλάμε.
    Άκουγα χτες - απο την παράνομη ΕΡΑ Χανίων - την ομιλία του Τσίπρα στο Σύνταγμα.
    Έπαθα πλάκα. Νόμιζα πως έγινε ήδη η επανάσταση και γω ο μαλάκας είμαι απ΄έξω. Δάκρυσα με την Ελλάδα που περιέγραφε.
    Αλλά δεν είχα μαζί μου το λεξικό του Μπαρμπουνιώτη να μεταφράσω αυτά που έλεγε.
    Κλείνω με ένα σύνθημα απο τοίχο της Αθήνας το οποίο σε ελεύθερη μετάφραση έλεγε το εξής:
    "Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΘΑ ΞΑΝΑΕΡΘΕΙ"
    (Α! ο τοίχος ήταν απο την Αθήνα του 400 π.Χ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας μην αυταπατώμαστε, λοιπόν, πως τα σπρέι εφευρέθηκαν μόλις τον 19ο αιώνα.
      Η Ρεπούση αναφέρει πως ο αναρχοάπλυτος Διογένης μπορεί να μην είχε να φάει, αλλά πάντα υπήρχαν στο πιθάρι του τρία σπρέι.
      Ένα για συνθήματα, ένα αποσμητικό κι ένα για τα κουνούπια και τις Ζαλογγόμυγες.

      Διαγραφή
    2. Α ΣτΕ διάλο! (και πάλι). Λέει τέτοια πράγραμα τη Ρεπούση; Είδες; Είδες τι απύθμενη δεξαμενή γνώσης είναι, και κάποιοι έχουν πέσει να τη φάνε. Πρέπει να αρχίσω να την διαβάζω πιο εντατικά διότι αγνοούσα τέτοια γνώση για το σπρέιτ.
      Το δικό μου σύνθημα πάντως, ήταν γραμμένο με laser, διότι , ως γνωστόν, και το laser οι αρχαίοι Έλληνες το ανακάλυψαν (Λιακόπουλος "Γκάμα Σούφρα: το φύλο των ούφο", τόμος 44, σελ 732, εκδ. "παρά τρίχες")

      Διαγραφή
  3. Ο Cheap rush βαφτίζει τον γιο του την Κυριακή (τον "Ερνέστο-Ορφέα") και είναι σε φάση χαράς. Γι' αυτό λέει μ' άλλα qui est. Ας τον συγχωρήσουμε. Άλλωστε αυτό τον καιρό η μαλακία χωρίζεται σε δύο στρατόπεδα: στους αισιόδοξους και στους απαισιόδοξους. Οι πρώτοι με την κίνηση για την κίνηση και οι δεύτεροι με την καταφανή ακινησία τους, καταλήγουν στην ίδια μεγάλη χοάνη, προς τέρψη των πάνοπλων που φυσικά δεν θα φύγουν με φωνές και ικεσίες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωστε βαφτίζει ε!
      Αυτά να τ΄ακούνε μερικοί, μερικοί συριζαίοι και λοιποί.
      Τ΄ακούτε ρε; Και ο Τσίπρας έχει κουμπάρους

      Διαγραφή
    2. Πιο νέτο κακό δηλαδή; Όλι έχουμε.

      Διαγραφή
    3. Αν ο γιος "Ερνέστο-Ορφέας", τότε μήπως (καταντήστ' ηχεία) η κόρη "Check, και βάρα every δίκη";

      Διαγραφή
  4. Εδώ και αρκετό διάστημα επιλέξαμε να μην έχουμε τηλεόραση στο σπίτι, οπότε δεν μ' ενδιαφέρει για τα προγράμματα που θα έχανα. Επίσης ούτε καιρό έχω ν' ακούσω ραδιόφωνο. Αλλά με νοιάζει η μεταχείριση της ΕΡΤ από μιά χούφτα ανθρώπων, της ΕΡΤ που ήταν και είναι - άσχετα για ποιούς λόγους - ανάγκη και κτήμα των πολλών.
    Η βίαιη αλλαγή, η επιβολή μιάς απόφασης, ο βάναυσος περιορισμός της ενημέρωσης και της επικοινωνίας, φυσικά εκεί που αυτό ήταν δυνατό, στη δημόσια τηλεόραση.
    Δεν θέλω να υποστηρίξω την τηλεόραση σαν μέσον μαζικής ενημέρωσης, γιατί πάντα ήμουν σε μιά απόσταση, αλλά ξέρω πολλούς που ήταν η παρηγοριά τους, ένα καταφύγιο κι ένα σημείο αναφοράς, όχι με την κακή έννοια. Ήταν ένα κομμάτι τους. Και με νοιάζει που τους το στέρησαν. Και μαζί στέρησαν και τη δουλειά από τους εργαζόμενους στο κανάλι. Κάποιοι συμβιβάζονται, κάποιοι όχι. Κάποιοι θά περιμένουν ακόμη ν' ακούσουν "Η ΕΡΤ παρουσιάζει ..." ή "Τρίτο πρόγραμμα ..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπούλα, συμφωνώ (με τί beurre η γραφή σου!) για την υπ' αριθμ. 47129/11-6-13 συντελεσθείσα αδικία
      (του κλεισίματος T-shirt εις βάρος των "κατ' οίκον" της χώρας μ' ass)
      Όμως, γι άσυλο Γη σου: Τι μπορεί κατά βάθος να σημαίνει για κάποιους το να ανάγουν την ΕΡΤ σε παρηγοριά
      ή σε καταφύγιο ή -à κώμα χειρότερα- σε σημείο αναφοράς και σε κομμάτι τους;;;
      Άραγε, πού -κατά τη γνώμη σου- νομίζεις πως ήταν όλοι αυτοί στις προηγούμενες 47128 συντελεσθείσες αδικίες;;;
      Και πού θα βρίσκονται όλοι αυτοί οι "ασυμβίβαστοι", όσο κρατάει το μαύρο T-shirt (και της ζωής μ' ass),
      περιμένοντας να ξανακούσουν "Η ΕΡΤ παρουσιάζει ..." ή "Τρίτο πρόγραμμα ..."

      YΓ. Δεν είσαι υποχρεωμένη ν' απαντήσεις, δεδομένου πως τα αίρω (τίμα τα) μπορεί κενά, ναι, ρητορικά.
      Εκτός κι αν νιώσεις την ανάγκη.
      (Άλλο ΣτΕ: Οφείλω στην ανάγκη, (απο)φαίνεται.)

      Διαγραφή
    2. Το σκεπτικό δεν είναι υπέρ ή κατά της TV αλλά για την απόφαση έτσι όπως ανακοινώθηκε και για την κυνοβουλευτική δημοκρατία που ζούμε. Πάντως την προΕΡΤια εποχή ελπίζω να την διαδεχθεί η μεθΕΡΤτια καλύτερη εποχή. Τα πάντα ρει ...
      Καληνύχτα ΕΡΤ

      Διαγραφή
    3. Μπουλίτσα, ούτε εγώ αναφέρθηκα (Σταη: "Περί κατά της TV").
      Ασχέτως αν πολιτικά η ΕΡΤ κάνει ρίμα με το "merde", σαφώς και έχει να επιδείξει περγαμηνές σε αδαμάντινες παραγωγές.
      Όσο για τον τρόπο που χάθηκε το σήμα της "δημοκρατίας", σου έγραψα πως είμ' φόνισσα
      (αν και ο Αυγερόπουλος τα λέει πολύ καλύτερα)

      Απλά απαξιώνω το μπρος διορισμό της (όποια στυβει) όσα να πω σπαστο μέρος (τι σαθρό...) ποινής ύπαρξης.
      Διότι τότε πάμε σε άλλη κατηγορία. Αυτί των εγκλείστων "κατ' οίκον".
      "Σαν τους ανάπηρους που βλέπουνε αγώνα, μα δεν πειράζει, πατριώτες· είμαστ' εφτάψυχοι.
      France is for cop, ΟΛΑ, RAI είν' air murder, fast bidder, και ξερό ψωμί..."


      Διαγραφή
    4. Αφήνω το θέμα για το πως έκλεισε και πως έχει διαχειριστεί η κυβέρνηση το όλο θέμα. Νομίζω Δεν δαφωνούμε πως πρόκειται για ακραία απολυταρχική πρακτική.
      Η ΕΡΤ όμως ήταν στοιχείο πολτισμου. Για την τηλεόραση Δεν είμαι και τόσο αρμόδιος να το υποστηρίξω , αλλά για το ραδιόφωνο το ξέρω καλά. Ακούω 2ο πρόγραμμα (και λίγο 1ο) απο τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Και ακούω καθημερινά και για πολλές ώρες. Βλέποντας στο χρόνο τι μου έχει προσφέρει πνευματικά βρίσκω την προσφορά του ανεκτίμητη. Δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες γατί θα μακρυγορήσω, αλλά, είναι μια παρηγοριά να υπάρχει ένα ραδιόφωνο που προβάλλει τον πολιτισμό. Δε λέω ότι μαθαίνεις τα πάντα απο κει , αλλά έχεις τουλάχιστον την ευκαιρία να το ψάξεις και μόνος σου το λίγο παραπέρα. Σου δίνονταν δηλαδή τα ερεθίσματα και ήταν στο χέρι σου η εμβάθυνση. Πχ μαθητής Λυκείου άκουσα ένα βράδυ κάποιον στο 2ο πρόγραμμα να διαβάζει το "Κοράκι" του Πόε. Έπαθα πλάκα. Τον Πόε τον αγνοούσα μέχρι τότε. Τον έψαξα στα βιβλιοπωλεία και τον έμαθα. Τέτοια παραδείγματα έχω αμέτρητα και σίγουρα έχουν και χιλιάδες άλλοι σαν εμένα.

      Διαγραφή