Κυριακή 7 Απριλίου 2013

Καρτεσιανά γινόμενα


Με ιδιαίτερη χαρά ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος  ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα των υποσιτισμένων μαθητών που σωριάζονται στα σχολεία θα λυθεί με «ένα επιπλέον μέτρο στήριξης. Εξασφαλίστηκαν 20-25 εκατ. ευρώ ( 20 ή 25 εκ.; πλάκα μας κάνεις ρε γαμώτο; ούτε αυτό δεν ξέρεις; ακόμη κι αυτό, στο περίπου;) από το Κοινωνικό Ταμείο Στήριξης για να μπορέσουμε στο τέλος του μήνα να αρχίσουμε. Τα παιδιά θα μπορούν να λαμβάνουν κουλούρι και τυρί από το κυλικείο του σχολείου. Θα γίνει για όλα τα σχολεία».
Δε θα μου φανεί καθόλου περίεργο αν, όταν με το καλό ξεκινήσει αυτό το πρόγραμμα, δω στα κανάλια τον Αρβανιτόπουλο να μοιράζει κουλούρια στους μαθητές. Ελπίζω μάλιστα, να βρεθούν μαθητές που θα του δαγκώσουν το χέρι ή ακόμη και να τον μασήσουν ολόκληρο.
Όταν χρησιμοποιείς ευρωπαϊκά προγράμματα για να μοιράσεις 1 (ολογράφως: ένα) κουλούρι σε κάθε μαθητή, ομολογείς αυτομάτως ότι υπάρχει πρόβλημα υποσιτισμού. Όταν ομολογείς ότι έχεις στη χώρα σου πρόβλημα υποσιτισμού, παραδέχεσαι ότι η χώρα σου έχει μπει επισήμως σε φάση ανθρωπιστικής κρίσης. Αν δεν το παραδέχεσαι, είσαι ή ηλίθιος ή επικίνδυνος.
Για να φτάσει ένας μαθητής να υποσιτίζεται, σημαίνει ότι υποσιτίζεται και η υπόλοιπη οικογένεια. Για να φτάσει στο σημείο αυτή η οικογένεια να έχει κόψει το φαγητό, σημαίνει ότι έχει ήδη κόψει το ηλεκτρικό και το πετρέλαιο. Αν αυτό δεν είναι ανθρωπιστική κρίση, τότε τι είναι; Μόδα; Δίαιτα; Πώς ακριβώς χαρακτηρίζεται στη γαμημένη γλώσσα του νεοφιλελευθερισμού και της εξαπάτησης το στάδιο εκείνο πριν τον θάνατο από πείνα;
Πόσο θράσος μπορεί να έχει ένας υπουργός για να χαρακτηρίζει «λύση» για τον υποσιτισμένο μαθητή το ΕΝΑ κουλούρι και λίγο τυρί; Πόσο δύσκολο είναι για έναν κοινό νου να αντιληφθεί ότι ο υποσιτισμένος δεν πεινάει με την ιδιότητα του μαθητή, αλλά του ανθρώπου; Δηλαδή όταν φεύγει από το σχολείο σταματά αυτομάτως η πείνα του; Όταν κλείνουν τα σχολεία στις διακοπές του Πάσχα, των Χριστουγέννων και του καλοκαιριού, το παιδί δεν πεινάει;
Πόσο ζαβός πρέπει να είσαι για να πιστεύεις ότι το σχολείο είναι κάτι σαν εξοχή που ανοίγει την όρεξη στον μαθητή; Οι Αρβανιτόπουλοι αυτής της κυβέρνησης, και ζαβοί δεν είναι και τον κοινό νου διαθέτουν. Απλώς δεν τους ενδιαφέρουμε. Δεν ανήκουμε στις αρμοδιότητές τους. Η μόνη τους αρμοδιότητα είναι να εξυπηρετούν τους δανειστές και να ξεπουλάνε τη χώρα.
«Τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας, είναι ήδη ορατά» τόνισε ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς μιλώντας σε συνέδριο που οργάνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πόσο ακόμη πρέπει να μας φτύσουν, να μας κατουρήσουν, να μας χέσουν για να καταλάβουμε ότι η ζωή μας δεν αξίζει μία για την πάρτη τους; Τι άλλο πρέπει να μας κάνουν και να μας πουν για να ψοφήσει αυτή η τελευταία γαμημένη ελπίδα ότι «κάτι θα γίνει» έτσι, από μόνο του;
Τι άλλο πρέπει να γίνει για να αντιληφθούμε ότι αν δεν κάνουμε κάτι εμείς οι ίδιοι κι ο καθένας μόνος του, θ’ αρχίσουμε να βλέπουμε τα ραδίκια ανάποδα και η κυβέρνηση Σαμαρά θα στέλνει στις κηδείες μας κουλούρι αντί στεφάνου; Πρέπει να δεις το δικό σου παιδί να λιποθυμά από την πείνα για να ξυπνήσεις, ρε γαμώτο; Τόσο πια στο έχει κάψει το μυαλό το κωλοτούρκικο του MEGA και τα δελτία των 8;
Κι αν με γράφεις, που σου γράφω, παρ’τα από τη Γώγου μήπως και ντραπείς. Έστω και λίγο…


 Η ζωή μας είναι σουγιαδιές
Σε βρώμικά αδιέξοδα
Σάπια δόντια, ξεθωριασμένα συνθήματα…
Πάνω – κάτω. Πάνω – κάτω, η Πατησίων.
Μια ζωή λιγούρια ταξιδεύουμε
την ίδια διαδρομή
Ξευτίλα – μοναξιά – απελπισία
Κι ανάποδα
Εντάξει δεν κλαίμε. Μεγαλώσαμε
Μονάχα όταν βρέχει
βυζαίνουμε κρυφά το δάχτυλό μας
Και καπνίζουμε….
Η ζωή μας είναι άσκοπα λαχανητά…
Κατερίνα Γώγου. Τρία κλικ αριστερά..1, (αποσπάσματα).





17 σχόλια:

  1. Πολικά lock οι μεν, ωμά, χωρίς απαντήσεις. Έχουμε περάσει στη χώρα της απόγνωσης...
    Δι' όρθωση: Όχι σουγιάδες αλλά σουγιαδιές στον πρώτο στίχο της Γώγου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά. Καμια φορά και η απόγνωση έρχεται ή από γνώση ή ΑΠΟΕΛ είμ' αγνός εις...
      Κι ένας κι ευθύς πως δεν αποφασίζουμε ούτε καν δυο μέρες πορεία μέχρι το τάγμα του Τσε.

      (Θενκς γιατί ήδη ορθος ει)

      Διαγραφή
  2. Εχει χαθεί η μπάλα.
    Ο κόσμος είναι σε απόγνωση και εξ΄αιτίας αυτών που υποφέρει,
    αλλά και επειδή δεν βλέπει λύση. Δεν βλέπει με ποιόν τρόπο μπορούμε να βγούμε απο το αδιέξοδο
    Δεν έχει πολιτικό όραμα, γιατί δεν έχουν ούτε οι πολιτικοί,
    δεν είναι εύκολο να αυτοοργανωθεί σε μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες, γιατί δεν υπάρχουν κάποιοι να τις οργανώσουν, δεν, δεν ,δεν...
    Και το χειρότερο... έχει σταματήσει ακόμα και να πετάει αυγά και γιαούρτια!
    Προς απελπισία έχει πάει η κατάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστή η εκτίμηση για την απελπισία του κόσμου.
      Όμως οι έννοιες «να αυτοοργανωθεί σε ομάδες» και «δεν υπάρχουν(σ.σ. ";") κάποιοι να τις οργανώσουν» ή αντιφάσκουν ή antifa ασκούν.
      Και ρωτώ: Αν, αν, αν... (λέω ΑΝ) υπήρχε δυνατότητα οργάνωσης, τότε πόσοι θα ήταν διατεθειμένοι να οργανωθούν;;;
      Διότι υπάρχει και το: "Για τα δεσμά μας δεν φταίει παντα η σκλαβιά, μα η υποταγμένη μας καρδιά" (Ν. Άσιμος)

      Διαγραφή
    2. Πωλείς οστά! Αυτό είναι το ερώτημα που εκκρεμεί και όχι η L. F. C. 2 με CIA.
      Αν πρόκειται για κανένα βόλεμα, για το "μαγαζάκι" ή το "σπιτάκι", μια χαρά... αυτοοργανωνόμαστε και "αγωνιζόμαστε"...

      Διαγραφή
  3. SOS τό και του Άσιμου και τα περί βολέματος.
    Αλλά κάποιες περιπτώσεις αυτοοργάνωσης που ξέρω, κατέληξαν σε παρεϊστικη φάση κλειστού τύπου, ή διαλύθηκαν, διότι διάφοροι απο διάφορα κόμματα (η αριστερά έχει πολλά) διαφοροαφώνησαν και η αυτοοργάνωση αυτοδιαλύθηκε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή λοιπόν ξέρεις "κάποιες" που διαλύθηκαν, βγάζεις αβίαστα το συμπέρασμα: Μακριά από κάθε είδους οργάνωση. Ωραία!...
      Δηλαδή, αν μάτωσαν τα χείλη μας από κάποιο ραγισμένο ποτήρι νερού, ε, ας μην ξαναπιούμε νερό.
      Φυλλαράκι, παρατηρώ πως η θεωρία του καναπέ όλο και πιο πολύ θωρακίζεται ιδεολογικά και μάλιστα με ...ακλόνητα επιχειρήματα.
      Αιδώ επί Κουρή και η σοφή λαϊκή παροιμία: Αν δεν θέλεις ναζί μ' ώσεις, δέκα μέρες Κω· σκηνή ζεις

      (φυλλαράκι, κάτσε καλά, μην πάρω καμια, βρε, μένει σαν είδα και κατεβώ στον Ομαλό...)

      Διαγραφή
  4. Μην αγριεύεις ωρε συ
    και δεν το γενικεύω
    Όσο δε για τον καναπέ
    εγώ δεν καναπεύω
    Μιλώ για το Ρέθυμνο και γι΄αυτά που βλέπω εδώ.
    Να ξαναπιούμε νερό αλλά μια, δυο, τρεις... πόσες φορές απο το ίδιο ραγισμένο ποτήρι;
    Μάλλον πρέπει να βρούμε γερό ποτήρι ή να το πιούμε με τη χούφτα.
    Αφού δεν τσουλάει το πράγμα έτσι όπως γίνεται, τι να κάνουμε τώρα; Διαπίστωση είναι αυτό, όχι παραίτηση. Κι αν κάτι πάει να γίνει καλά το χαλάνε οι κομματικές προκαταλήψεις. Οι θεωρίες του καναπέ φταίνε για την πραγματικότητα που διαπίστώνω;
    Φυσικά δεν συμβαίνει πάντα αυτό και σε κάποιες περιπτώσεις κάποιοι έχουν αυτοοργανωθεί σε πολύ καλο βαθμό και παράγεται και έργο. Υπάρχουν τα παραδείγματα και για άλλους, αλλά δεν τα καταφέρνουν όλοι.
    Δεν μιλώ αφ΄υψηλού, ούτε έξω απο το χορό. Έχω αναμιχθεί σε διάφορες ομάδες όλ΄αυτά τα χρόνια.
    Δε λέω πως κουράστηκα, αλλά τα τελευταία 1-2 χρόνια δεν αντέχω άλλο την υποκρισία και τις κομματικές αγκυλώσεις διαφόρων που θέλουν ν΄αλλάξουν την κοινωνία. Είναι καλοί σε κοινωνικοπολιτικές τοποθετήσεις, αλλά να πιάσουν ένα σκαπέτι να φυτέψουν ντομάτες πχ. σε ένα χωράφι που έχω ακαλλιέργητο, μαζί με άλλους και να βγάζουμε τα λαχανικά της χρονιάς ούτε που να το σκεφτούνε.
    Θα έλεγα μάλιστα πως τους προκαλεί και τρόμο η ιδέα. Έτσι καλλεργώ μόνος μου παραδίπλα ένα μικρό αμπελάκι κι έλα να πιούμε το κρασί όποτε γουστάρεις είτε με βρεμένη είτε με ιστιοσανίδα.
    Εν μέσω κράσου και οφτής
    πατάτας εκ Σητείας
    οι συζητήσεις αποκτούν
    προσωπική αξία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Εν μέσω κράσου και οφτής..."(!!!)
      Άραγε, ρε φυλλαράκι, τούτη η ώρα πότε θα 'ρθει;
      (οπού θα τρωγοπίνουμε βρίζοντας το Μακάρθι...)

      Διαγραφή
    2. Θα'ρθει μεσοκαλόκαιρα
      και θαν ο ήλιος ντάλα
      ρα κες και μπίρες με μεζέ
      και θα χαθεί η μπάλα.

      Διαγραφή
    3. Θα 'ρθεις εσύ προς τον βορρά;
      Να 'ρθουμε μεις στην Κρήτη;
      Ή να βρεθούμε στα μισά
      κατά το Καπανδρίτι;

      Διαγραφή
    4. Μωρά ας βρεθούμε μια φορά κι ας είν' και στίβος τόνοι
      στη Χάλκη, στη Χαλκιδική ή εν τη Χαλκηδόνη
      Κι αν στα ποτά μας θέλουμε άμπωτι-πλημμυρίδα
      τόπο σκηνής συνάντησης ας είναι η Χαλκίδα

      (Ως ήτο χάλκεον χαίρει-βαρεί...)

      Διαγραφή
  5. Πού θα pie, κάπου θα τον pet-ήχο εκείνο τον καθηγητή που μου είπε "παιδί μου, εύχομαι να έχεις κρίση στη ζωή σου"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aπαράδεκτος ο καθηγητής. Έπρεπε να σου εξηγήσει σε ποιο κεφάλι κάνει καλό η κρίση.

      Διαγραφή
    2. Μίμη last ή ούτω τρόπος. Στήσε Λήδα took ή Ρίου καθηγητή!

      Διαγραφή
    3. Πάντως σου 'μαθε σωστά τάση μίας τήξης. Ένα λάθος κόμμα μπορεί να σου χαλάσει τη σύνταξη.

      Διαγραφή
  6. Ομαλά κι εις μένος! Then Leo γεια τον καθηγητή, άλλα γεια τον φορέα της κρίσης.
    Μασκαρά Tommy! Σαν τα όνειρα δεν έχει. Σημείωνα, άκου: be soon...

    ΑπάντησηΔιαγραφή