Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

Της γαλάζιας θάλασσας






Της γαλάζιας θάλασσας η απεραντοσύνη, ω δόξα του Αρχιμήδη και μούσα μου γλυκιά,
κρατάει στον αφρό της τα υπερωκεάνια, τις βάρκες τα γκαζάδικα, τα αντιτορπιλικά
κι έχουν τα πλοία απάνω τους για να τα κυβερνά, καπετάνιους μακαρίως επιπλέοντες
και Ροβεσπιέρους και Δαντών και Ναπολέοντες, χωρίς αυτούς η γη τι θα γινόταν πια.

Και θα ‘τανε αχρείαστα τόσα χρυσά μανίκια, δεν θα ‘φτανε ο Κολόμβος ως την Αμερική
στον κόσμο αν δεν υπήρχανε άνθρωποι και ποντίκια την τύχη τους να βρίζουνε κάτω στη μηχανή.
Όσοι σκούζουν «προχωρήστε οι μπροστινοί» κι όσοι κλείνουνε τη θλιβερή πορεία
στην ατέλειωτη της πλέμπας λιτανεία για να πάνε πιο μπροστά όλοι μαζί.

Καράβι ταξιδεύει χωρίς τον καπετάνιο -αν και κομμάτι δύσκολο νομίζω πως μπορεί
να πάει στον πάτο σούμπιτο χωρίς να ‘χει ρουφιάνο, είναι μια επιστήμη της θάλασσας κι αυτή
κι αν τύχαινε να στριμοκωλιαστώ κι αν δεν ήξερα αλλιώς να επιβιώνω
και τα στιχάκια μου στους ώμους να σηκώνω, ποιος ξέρει αν δεν κάρφωνα κι εγώ…

Έτσι λοιπόν τραγούδαγε ένας τραγουδοφτιάχτης, ρεμβάζοντας τη θάλασσα από την κουπαστή
μα κάπου παραπάτησε κι έπεσε στα νερά της κι όμως κανείς δεν του ‘ριξε σωσίβιο να πιαστεί
Του πλοίου ο τελμπεχανάς ήταν κι ο ακαμάτης, συνέχεια τη λουφόβγαζε κι ας ήταν σκέτος ναύτης
συνέχεια τη λουφόβγαζε κι έπαιζε μουσική και όλοι του ζηλεύανε την τέχνη του αυτή.

Μα ο άη Νικόλας –άγιε μου, μεγάλη σου η χάρη- πώς έτσι του τη βίδωσε δε μάθαμε ποτέ
βάζει μια νάρκη ο κόπανος το πλοίο να φουντάρει και ένα καρχαρία να φάει το χαφιέ
και έστειλε στον ποιητή ένα μικρό δελφίνι κι αφού απ’ τα πετρέλαια πρώτα καλά τον πλύνει
να τον αφήσει -το γιατί, εμένα μη ρωτάς- στο χρυσό χαμόγελο μιας ακρογιαλιάς…


11 σχόλια:

  1. Άλλο ένα στιχουργικό διαμάντι του "τραγουδοφτιάχτη" Νικολαϊδη.
    Αυτοί που χρόνια τώρα μιλάνε για κρίση στο Ελληνικό τραγούδι, θέλουν να μας πείσουν πως Ελληνικό τραγούδι είναι ότι προβάλλεται απο τα ελεγχόμενα ραδιόφωνα και τηλεοράσεις.
    Ακόμα και το κρατικό ραδιόφωνο, που σίγουρα παίζει και πράγματα που δεν ακούγονται αλλού, πολλές παραγωγές τις θάβει. Στην ουσία οι εταιρίες τις θάβουν.
    Κι έτσι, βγαίνουν 100 δίσκοι, ακούγονται οι 20, οι 18 είναι μάπα και μιλάμε για κρίση στο ελληνικό τραγούδι. Οι άλλοι 80 που δεν έφτασαν στ΄αυτιά μας τι ήταν; Θα τους μάθουμε ποτέ;
    Απο τον Νικολαϊδη παίζονται συνήθως 3-4 τραγούδια του (όπου παίζονται) και για τα υπόλοιπα , βουβαμάρα.
    Ο άνθρωπος έχει σπουδαίο μουσικοποιητικό έργο (και όχι μόνο).

    Άντε και καλή Σαρα Κωστή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δέμα, ρε συ, νάτο παίζω Κρητικός κι ΕΔΕ ξέρω απ' ώμου συκή,
      αλλά νομίζω πως όσο να φοράς τη μουσική του, δε λέει και τί ποτά... 2-3 ακόρντα κι αυτά μονότονα.
      Το ίδιο γρατζουνιστικοί είναι κι οι φονοι του.
      Εις τύχη του ωμος είναι αναρχική σα τυρακι αυτό μέσην αρπάζει.

      Αν τεκέ καλεί η Σάρα, Κωστίκα, λυσσαρα Κωστή.
      (το λέω δις γιατί ως γνήσιος Χρήστ' Ιανός θα κανονιστεί, α...)

      Διαγραφή
  2. Συμπληρωματικό στα παραπάνω σχόλιο (και εικαστικό):
    http://www.youtube.com/watch?v=2EHutf3wGzY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. (Ἥλιε καὶ θάλασσα γαλάζα
    καὶ βάθος τοῦ ἄσωτου οὐρανοῦ,
    ὤ! τῆς αὐγῆς κροκάτη γάζα
    γαρούφαλλα τοῦ δειλινοῦ,
    λάμπετε-σβήνετε μακριά μας,
    χωρὶς νὰ μπεῖτε στὴν καρδιά μας!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν το μισώ τραγούδι βρίσκεται γιατρέ αιδώ πέρα
      το άλλο μη σωστό άλλο blogάκι βρίσκεται...
      (Κεσέ πωλεί τω Νίκω! Εύγε!)

      Διαγραφή
    2. Αίμα pause να το κάνουμε· το πολιτών οικο έχει, άλλοι χάροι!
      Tks Boulitsa!

      (theo, η boula είναι ταύρος στο ζώδιο. Κι οι ταύροι έχουν κάλλη, τεχνικές σαν ησυχίες.
      Εξ ου και το πολυτονικό. Bull Λίτσα είσαι δύναμη!)

      Διαγραφή
    3. Διά Σταύρωση; Δεν το πιστεύω!
      (θα μου πεις αιδώ γάμοι ήθη καντα πάντα! Σε μας θα γυνη εξαίρεση;)

      Διαγραφή
  4. Δίδει μυ; Νάτο! Προ σεξ εις αυτό, λέγονται πολλά περιττών δει δήμων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Walter έκανα πλούτ'! Άρχω! Καρά-μέλα, αντ' ΗΠΑ κεπέγκι Ζήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή