
Όλες οι θρησκείες, με τους ημίθεους και τους προφήτες τους, τους μεσσίες και τους αγίους τους, δημιουργήθηκαν απ' την προκατειλημμένη φαντασία των ανθρώπων, οι οποίοι δεν είχαν επιτύχει την πλήρη αξιοποίηση και την πλήρη απόκτηση των ικανοτήτων τους. Συνεπώς, ο θρησκευτικός παράδεισος δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο αντικατοπτρισμός μέσα στον οποίο ο άνθρωπος, εκστατικός απ' την άγνοια και την πίστη, ανακαλύπτει τη δική του εικόνα, αλλά μεγεθυμένη και αντεστραμμένη -δηλαδή θεοποιημένη. Η ιστορία των θρησκειών, της γέννησης, του μεγαλείου και της πτώσης των Θεών, οι οποίοι διαδέχονται ο ένας τον άλλον στην ανθρώπινη πίστη, δεν είναι, συνεπώς, τίποτα άλλο παρά η εξέλιξη της συλλογικής ευφυΐας και συνείδησης του ανθρώπινου είδους. Όποτε ανακάλυπταν, στην πορεία τής ιστορικά αυξανόμενης προόδου τους, είτε στους εαυτούς τους είτε στην εξωτερική φύση, μια ποιότητα, ή ακόμα κι ένα μεγάλο ελάττωμα, ή οτιδήποτε άλλο, το απέδιδαν στους Θεούς τους, αφού τους είχαν μεγαλώσει και μεγεθύνει πέρα από κάθε μέτρο, όπως συνηθίζουν να κάνουν τα παιδιά, με μια πράξη της θρησκευτικής φαντασίας τους... Με όλο τον οφειλόμενο σεβασμό, λοιπόν, στους μεταφυσικούς και θρησκευτικούς ιδεαλιστές, φιλόσοφους, πολιτικούς ή ποιητές: η ιδέα του Θεού συνεπάγεται την παραίτηση απ' την ανθρώπινη λογική και τη δικαιοσύνη. Είναι η πιο αποφασιστική άρνηση της ανθρώπινης ελευθερίας, και αναπόφευκτα καταλήγει, θεωρητικά και πρακτικά, στην υποδούλωση του ανθρώπινου είδους.
Μιχαήλ Μπακούνιν,
«Θεός και Κράτος»
Kαλά τα λέει ο Μιχαλάκης. Αλλά το κακό είναι πως απο τότε η επιστήμη έχει εξηγήσει πολλά ανεξήγητα. Κι ακόμα οι άνθρωποι πιστεύουν σε θεούς και ημίθεους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦοβάμαι πως η μοναδική περίπτωση να πειστούν για το λάθος τους, είναι να κατέβει ο ίδιος ο θεός και να βροντοφωνάξει "Δεν υπάρχω ρε μαλάκες! Δεν υπάρχω! Όποιος ξαναπιστέψει σε μένα θα παέι στην κόλαση"
Κι έτσι οι άθεοι του μέλλοντος θα ισχυρίζονται πως την αθεϊα τους, την υπαγόρευσε ο ίδιος ο θεός.
Ωραία Θεό φοβε, μήνυσε Θεό φοβού μένος;;;
ΔιαγραφήΚαλή η Άννα άρτυση, αλλά καλή και η Sara Κωστή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΝΕΙΣ; Γιατί ενώ το θρησκευτικά καθορισμένο διάστημα πριν το Πάσχα έχει 48 ημέρες, όσες και το διάστημα μετά το Πάσχα, το πρώτο λέγεται σαρακοστή και το δεύτερο πεντηκοστή;;;;
Ώση μισή σ' εταίρο μη (στρογγυλο) ποιήσεις
ΔιαγραφήΑυτό το εύλογο και λογικουφανές ερώτημα θα το έβαζα στη «Sara Why it?» μεμε γαλη εύχαρη στυση.
ΔιαγραφήΚι αυτή ως έμπυρη psych (αν αλήτρια) θα μπορούσε να μαστο σεξηγήσει και να, τα 'πα: ντύσει.
Αλητεύει πως η Sara έχει βοηθό τη Μάρα;
Κάποιοι λένε «Η Σάρα, η Μάρα και talk à cock Σινά παν τιμά» (τι σα μερικά νικης ψίχαν άλυσης)
Πλάκα πλάκα η τρελή με την κορμάρα της γεμίζει την κοιλάρα της (και teen call are a tease -strip tease)
τι εννο εί "πλήρη απόκτηση των ικανοτήτων τους" ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς μπορεί κάποιος με τη χ ρήση του ό ρου "συνεπώς" και άρα χρησιμο ποιώντας την ανθρώπι νη λογι κή να αποδεί ξει κά τι "αντίθετο" με την ανθρώπι νη λογι κή ; και όλα τα παράγω γά της ;
-Το θεωρούσα αναμενόμενο πως αυτή η σύνταξη θα προκαλούσε παρανόηση.
ΔιαγραφήΤο «τους» δεν αφορά στις ικανότητες των ανθρώπων, αλλά των ημίθεων, προφητών, μεσσιών, αγίων κ.λ.π.
Μήπως τώρα η (εκ μέρους των ανθρώπων) αδυναμία «πλήρους απόκτησης αυτών των ικανοτήτων» κάνει πιο κατανοητή την τάση για θεοποιήσεις;
-Το «συνεπώς» γιατί σε ενοχλεί; Δεν είναι παρά μια απλή συνεπαγωγή στην προηγηθείσα επιχειρηματολογία περί παραλογισμού ή -έστω- χαμηλής ανθρώπινης νοημοσύνης.
-Τα εισαγωγικά στο "αντίθετο" περιττεύουν. Αν η θεϊστική λογική είναι τόσο ξένη προς την ανθρώπινη, όντως είναι αντίθετη. Αλλά τότε πού απευθύνεται; Σε εξωγήινους; Αυτή η ...υπερσυμπαντική «λογική» δεν σου «μυρίζει» επιλεκτική αναζήτηση αφελών (για να μην πω ανοήτων) ως αποδέκτες;
Boula
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αντίθετο από αυτό που λες για το "συνεπώς", κάνει ο Καντ με το αυθαίρετο αλλά προσαρμοσμένο στην ανθρώπινη λογική "σκέφτομαι άρα υπάρχω", που θα ήταν ορθότερο ως "υπάρχω άρα σκέφτομαι". Το γνωστό "cogito ergo sum" που μετέτρεψα σε "masturbo ergo sum" και έβαλα κορώνα στο blogάκι μου αλλά και στο κοινωνικό κεφάλι. Το κάτω.
Κάνω χιούμορ (ίσως κακής ποιότητας), για να μη ρωτήσω: Γιατί πολλούς τους πιάνει η μανία να διυλίζουν τον κώνωπα σε λεγόμενα ανθρώπων σαν τον Μπακούνιν, όταν καταπίνουν τις καμήλες λεγομένων μιας άλλης κατηγορίας ανθρώπων; Πολλές οι πιθανές ερωτήσεις και τα προς επίρρωση όσων λέω παραδείγματα, αλλά δεν είναι του παρόντος.
Καλά, η boula θα σου απαντήσει, αλλά μέχρι τότε μάθε ότι μ' αυτά που λες με κολάζεις. Και ξέρεις καλά πως σήμερα έχω να πάω στην «αγρυπνία» του μοναστηρίου (ποια Μοναστηρίου, ρε; το «μετόχι» της σιμωνω «pet rush»* εννοώ).
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι κει δεν πρέπει να νυστάζω. ΠΡΕΠΕΙ να είμαι turbo. MUST turbo...
(*)pet rush=βιαστικός συνωστισμός κατοικίδιων
chrismos
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλέ τι θεός, ημίθεος σου λέω !
theo
δεν σκέφτομαι άρα δεν υπάρχω, σκέφτομαι άρα δεν υπάρχω, υπάρχω άρα δεν σκέφτομαι κλπ
εξαιτίας αυτής της ατέλειας μερικές φορές θεοποιούνται και οι άνθρωποι
Συνελόντι ειπείν και θεμελιώνοντας επιστημονικά τα λεγόμενά μας πάνω στην κινούμενη άμμο του αγνωστικισμού, το φυλλοσοφικό προτσές διέρχεται τον κονστρουκτουβισμό δαιδαλωδών διαδρομών έτσι ώστε "το γοργόν και χάριν να έχει", χωρίς ωστόσο να αίρονται τα "σπεύδε βραδέως" και "όποιος βιάζεται σκοντάφτει". Η επιτάχυνση-αναχαίτιση (acceleration-deceleration) της σκέψης, σε συνδυασμό με την πτώση του ρασιοναλισμού επί των κοινωνικών κεφαλών, επέφερε βαρύτατες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις με αποτέλεσμα να υπάρχουμε αλλά να μην σκεφτόμαστε και να σκεφτόμαστε αλλά να μην υπάρχουμε. Η δόμηση της σκέψης μέσα από την αποδόμηση του λόγου, ταυτίζεται με τη δόμηση του λόγου μέσα από την αποδόμηση της σκέψης.
ΔιαγραφήΌλα αυτά καθιστούν επιτακτική την επιστροφή στο Ηράκλειτο και στο "αείζωτον πυρ". Επί σκοπώ, ΠΥΡ!!!!
#theogrocer
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ σαρακωστή δεν είναι μέχρι το Πάσχα. Ειναι μέχρι την Κυρία Κι των Βαϊων, που ως γνωστόν, τρώμε οψάριον ψημένο στα χείλη.
Μετά αρχίζει το θείον δράμα που ως γνωστόν, λήγει με το αρνί στη σούβλα ψημένο στα κάρβουνα
Την πεντηκοστή γιορτάζουμε τη θεία φώτιση και ως γνωστόν, τρώμε ότι γουστάρουμε (ψημένο ή άψητο)
Είναι επίσης και τα νιάμερα που τρώμε κόλυβα,
καθώς και του κώλου τα νιάμερα που τρώμε με τη φίλη του μακαρίτη
Τέλος είναι και οι 9μιση βδομάδες που τρώνε τα μάτια ψάρια
Χαχαχα!
ΔιαγραφήΤηλ. S βρε σ' όλο; Αφού η έκκληση α΄ λέει επί σήμα ότι αρχικά ήταν έξι οι εβδομάδες της Σάρα-Κωστής και μετά προστέθηκε η ευ δομή.
Μπορεί η κωμωδία να κώλου θύται από το θείο (Δράμα), αλλά η κυρία κει των Βαΐων παραμένει κομβική.
Σε κόλλα ζω; Ωχ, είδα! Αλλος τεκέ, 'γω θα 'πα "ω!" στην αγρυπνία για τον AIWA-silly.
ΑπάντησηΔιαγραφήεγώ ξέρω το πυρ και μανία, το πυρ το εξώτερο, το παύσατε πυρ, το υγρό πυρ, το πυρ, γυνή και θάλασσα, το πυρ ομαδόν, τη Γη του Πυρός (Παταγονία) κλπ
ΑπάντησηΔιαγραφήτο συνελόντι ειπείν θα πει συνοψί ζοντας;
και το
ΑπάντησηΔιαγραφήγαία πυρί μειχθήτω
Ξέχασες τον Σεξ-πυρ. Σύντομα θα δεις και ένα άλλο "πυρ", ως παράγγελμα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνελόντι ειπείν σημαίνει «αφού συμπτύξω τα λόγια μου», «για να τα πω σύντομα, συνοπτικά, με λίγα λόγια». Παρόμοιο νόημα έχουν η νεοελληνική έκφραση «τα πολλά λόγια είναι φτώχεια» και το επίρρημα «κοντολογίς».
Για κάθε ψευτοδάκρυ του σκοτώνεται ένας Τρώας
ΑπάντησηΔιαγραφήτα στρογγυλά του αυτά μαργαριτάρια που έλεος
σου προκαλούν είν' άσβηστο πυρ, μπάλες που θ' ανάψουν
κι όλη την Τροία, το ΄Ιλιον τ' ωραίο θα σου κάψουν.
...................
Τα πλάνα δάκρυα ξεγελούν τον Πρίαμο τον μωρό
κι έτσι έχει τρόπο το Ίλιον να κάψει με νερό".
Ο βιασμός της Λουκρητίας, Σαίξπηρ
Προχτές, στο Ίλιον, τα πλάνα δάκρυα του λαϊκού βάρδου δεν ξεγέλασαν κανένα.
ΔιαγραφήΚαι τα πλάνα με τ' αυγά και τα γιαούρτια δώσαν και πυραν στο διαδίκτυο...
Ο βάρδος ένιωσε τα βάρδουλά του να βιάζονται και τα γιαούρτια να στοιβιάζονται
Ωστόσο, όταν τραγούδησε το «Όπου ΜΕΒΓΑΛ ο δρόμος» το πλήθος τον μέβγαλε ασπροπρόσωπο.
(Ο βιασμός της Λαμογίας, Σεξπήρε και σε σήκωσε)
στίχοι 1551 - 1554 ... 1560 - 1561
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετάφραση
Βασίλης Ρώτας, Βούλα Δαμιανάκου
Εκ δόσεις; Ήτις μετρητής;
ΔιαγραφήΕκδόσεις Επικαιρότητα ο.ε., 1990
ΑπάντησηΔιαγραφήαυτή η σ τάση του αφο ρισμού και της αγα νάκτησης δεν με βρί σκει πολύ σύμφωνη, όποιος θ έλει μπορεί να μην ακ ούσει ή να μην ψη φίσει ...
κάποιοι καθορίζουν τις μουσικές τους προτιμήσεις ανάλογα με την οικονομική κρίση και συγχέουν τις πολιτικές με τις μουσικές επιλογές ;
boula, δεν με εκπλήσσει πλέον η ήδη γνωστή στάση σου.
ΔιαγραφήΗ αποστέωση ενός τόσο έντονα πολιτικού γεγονότος και η αναγωγή του σε επίπεδο ...ταύτισης ή αντίθεσης στις μουσικές προτιμήσεις,
είναι κάτι που μόνο η αποθέωση τής (εσκεμμένης -διότι δεν σε θεωρώ αφελή-) πολιτικής "απάθειας" μπορούσε να επιτύχει!
Ωστε η λαϊκή οργή ανάβλυσε εξ αιτίας της ασυμφωνίας μουσικών προτιμήσεων, ε;
Σαν να λέμε «οι μαλάκες φταίνε που βρέθηκαν σε λάθος συναυλία!»
Ε, άμα πήγαν ν' ακούσουν Λούτσιο Ντάλα και τους προέκυψε ...Λουκάς Νταλάρας, ποιος τους φταίει;
boula,
το σχόλιό σου ευθυγραμμίζεται τέλεια με την άποψη του Νταλάρα και των ΜΜΕ.
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως εσύ κάνεις λάθος.
Σημαίνει πως ο Νταλάρας και τα ΜΜΕ κάνουν άψογα τη δουλειά τους. Εδώ και χρόνια τώρα...
με αντίσ τοιχη α φορμή είχαμε αναφερθεί ξανά στον αδέσμευτο χαρακτήρα της μουσικής (Wagner).
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν ταυτίζομαι με τον Νταλ άρα ούτε με ό,τι αντιπροσωπεύει μουσικά (εξαιρείται η Μικρά Ασία) αλλά θα προτι μούσα όλη αυτή η οργή του κοινού να είχε μετ ατραπεί εγκαίρως σε μια ώρι μη κριτική σ τάση. Όσο για την "απάθεια" συχνά αποτελεί ζητούμενο (η συνεισφορά της στο κοινωνικό γίγνεσθαι)
Boula
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην προκείμενη απολύτως ξεκάθαρη ιστορία, κανένας δεν συγχέει τίποτε παρά μόνο εκείνος που δεν βλέπει. Για την ακρίβεια εκείνος που δεν θέλει να βλέπει.
Συνεπώς, εύλογα ακολουθεί και η διαφωνία σου απέναντι στην αγανάκτηση. Αλλιώς αντιδρά κανείς όταν διαβάζει για βιασμούς στην Παταγονία ή στο Άλφα του Κενταύρου και αλλιώς όταν έχουν ξεσκίσει τον ίδιο και τα παιδιά του...
ο καθένας επιλέγει τον δικό του τρόπο να αντιδράσει, εξαρτάται απ' την ψυχολογία του
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=7eSsl_YfmKs&feature=related
Πολύ βαρύ ρήμα το "επιλέγω"... Και πολύ ενεργητικό για να εκφράσει την παθητικότητα και την απραξία που -συνήθως- το συνοδεύει σε τέτοιες περιπτώσεις. Ειδικά δε αν μ' αυτό που λες απαντάς στο παραπάνω σχόλιό μου, τότε προσλαμβάνει πολύ άσχημες διαστάσεις, δε νομίζεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατί σου φαίνεται βαρύ το επιλέγω, τότε τι να πούμε για τον επίλογο που είναι και ουσιαστικό
ΑπάντησηΔιαγραφήωραία η αναφορά στο Άλφα του Κενταύρου, υπάρχει Άλφα Κενταύρου A, B και C (εγγύτατος Κενταύρου)
Γιατί μούφαι ΝΕΤ, Εύα ρει; Έλα μουντέ. Ίσος γιατί είμαι πολύ κουράς μένος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΩ σόγια τον επίλογο, συχνά είναι κάτι μη ρέω και πωλεί έλα free.