Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Για τα 69 χρόνια από την ίδρυση της ΕΠΟΝ


Φωτό από το χειρόγραφο (στο αρχείο ΑΣΚΙ)


Λεβέντη μου, όταν πλάι μου σε ξάπλωσε το βόλι
και τ’ ανθισμένο γέλιο σου το σφράγισε η αυγή,
στον έρμο τόπο που έλαχε στερνό σου αραξοβόλι,
απ΄τ΄αντρειωμένα στήθια σου ολόπόρφυρη πληγή
έσταξ΄αιμάτινη σπονδή στο χώμα, στα λιθάρια…
Κ’ έγυρα, αδέρφι μου, σκυφτός, με κλάμα αργό στη γη
κι είχες με τ’ άλικο αίμα σου γραμμένη στα χορτάρια
για μας, για τους συντρόφους σου, μι’ αντρίκεια προσταγή:
“Αδέρφια, εκδικηθήτε με! Ας γιγαντώσει εντός σας,
θρεμμένη απ’ το αίμα μας τ’ αχνό, η δίκια σας η οργή!
Φωτιά! Τσεκούρι! Ένας λαός σας το φωνάζει εμπρός σας:
Φωτιά στους τύραννους! Εμπρός! Κι είναι κοντά η αυγή …”

Νίκας, αντάρτης, 1944


(αναδημοσίευση από http://ilesxi.wordpress.com/
για τα 69 χρόνια από την ίδρυση της ΕΠΟΝ
23 Φλεβάρη 1943)



10 σχόλια:

  1. Εύγε για την ιστορική μνήμη και τη σπουδαία κατάθεση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το χειρόγραφο πολύ με συγκίνησε!
      Αυτή ήταν η ΕΠΟΝ. Όχι αυτή που επικαλείται ο μασκαράς του προεδρικού μεγάρου.

      Διαγραφή
  2. Μη τον αδικείς! Και εκείνος την Ε.Π.ΟΝ. (Εξαγορά Πουλημένων Ονείρων) επικαλείται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν τον αδικώ. Απεναντίας τον δικιολογώ που η δωσίλογη συνείδησή του (είδος-συλλογη συν η δυση του)
      εκλαμβάνει το «ΕΠΟΝ» ως συνθετικό του «ΕΠΟΝΕΙΔΙΣΤΟΣ»

      Διαγραφή
  3. Πράγματι σπουδαία κατάθεση και σπουδαίοι και οι στίχοι.
    ... ούτε η ΕΠΟΝ που επικαλούνται οι μασκαράδες του Περισσού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυλλαράκι,
      και για μένα οι στίχοι αυτοί είναι αξεπέραστοι, όχι τόσο για τις τέλειες ρίμες, όσο για τα πάμπολλα συμπυκνωμένα νοήματα που ο (ομολογουμένως μορφωμένος) αντάρτης χώρεσε σε μόλις τρεις στροφές. Όταν ο καλλιεργημένος λόγος δεν ερωτροπεί καθημερινά με την αδούλωτη ψυχή, δεν «τεκνοποιεί» και δεν «παράγει». Τότε ο λόγος είναι απλά μια εκ του Περισσού (για να μην πω εκ του πονηρού) ρητορεία.

      Διαγραφή
  4. Γιατί μασκαράδες; Οι άνθρωποι το είπαν ρητά και ξεκάθαρα, άσχετα αν σήμερα το κάνουν γαργάρα όπως μύρια άλλα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Που το βρήκες αυτό!!!!!!

      Εξακολουθώ να υποστηρίζω πάντως τη μασκαράτα τους. Πίσω απο τη μάσκα μιας , πράγματι σπουδαίας ρητορίας, αιματοκύλισαν έναν λαό, εξαπάτησαν όσους τους πίστεψαν, κι εξακολουθούν να μιλούν για έναν καλύτερο κόσμο.
      Κομμουνιστικό καρναβάλι ατελείωτο.

      Διαγραφή
  5. καλώς μας ήρθες πάλι, τρελλό μας καρναβάλι ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βρες όλο, τις καταλύτες, Ρουφ-Ιανοί, δήμος υιό γράφει ή μαστέ;
    Συμφωνώ Meola ως άλλες, αλλά όχι και "αιματοκύλησαν έναν λαό". Αυτή την πρωτοβουλία την έχουν πάντα άλλοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή