 |
| Μια βροντερή και βρωμερή κλανιά στα μούτρα των αστών |
Πάντα καυστικός, αιχμηρός και εύστοχος, ασκούσε με το έργο του και τη
σκηνική του παρουσία μια αδιάκοπη κριτική στον κομφορμισμό, στον
μικροαστισμό (ενίοτε και της εργατικής τάξης), συνολικά ενάντια στους
«σιωπηλούς πλειοψηφούντες». Καταπιάστηκε με το θέμα των πυρηνικών (
Το Παιδί του Σωλήνα), των ερωτικών σχέσεων (
Ερωτικό,
Vivere pericolosamente), της ομοφυλοφιλίας (
Ένα τραγούδι για το χειμώνα) σε
μια περίοδο μάλιστα που το ζήτημα αυτό αποτελούσε ένα μεγάλο ταμπού για
την Ελληνική κοινωνία, τραγούδησε για το καθημερινό κοινωνικό και
πολιτιστικό πόλεμο (
Ναγκασάκι,
Ανακωχή), ξεφτίλισε στην αρχή του το
ευρωπαϊκό όραμα της ΕΟΚ (
Αχ Ευρώπη), τα έβαλε με την μουσική και
καλλιτεχνική πραγματικότητα του ανερχόμενου νεοπλουτισμού (
10000 watt,
Σαν το Σαμουήλ στο κούγκι) τους δήθεν κουλτουριάρηδες (
Φασμπίντερ και ξερό ψωμί), τα ΜΜΕ (
Χημεία και τέρατα). Είπε βέβαια και πολύ ανθρώπινα
τραγούδια, δείγματα σπάνιας ευαισθησίας, όπως π.χ. το «
Είμαι γυφτάκι» ή
το «
Ο λάκκος με τα αστεία». Είχε βαθιά εκτίμηση στους δημιουργούς του
Ελληνικού λαϊκού πολιτισμού (Αναφορά). Συνέλαβε δε την υποκρισία και το
ψεύδος της «ισχυρής Ελλάδας» της δεκαετίας του 90 με το «
Νεοέλληνας»
του 1993 και το «
Φάτε τους».
(από το άρθρο «Ο Τζίμης Πανούσης "απολύθηκε"» στο ΠΡΙΝ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου