Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010

Μικρό αφιέρωμα σ' έναν μεγάλο γελοιογράφο (Γ. Καλαϊτζής)

Βιογραφικό
Μεγάλωσα στο καφενείο του πατέρα μου στην Κοκκινιά. Πάνω στα τραπέζια κυκλοφορούσαν δύο-τρεις εφημερίδες. Γελοιογραφικά σκίτσα κάνω από μωρό. Ήμουν παρατηρητικό και κακό και το ‘δειχνα. Το περιβάλλον μου ένοιωσε την απειλή. Χάριν εξευμενισμού μου διέθεσε μια αποδοχή διαρκείας. Το να επιδοθώ στην πολιτική σάτιρα ήταν αυτονόητο. Ήμασταν αριστεροί, το κράτος μας έκανε και ρατσιστές.
Η δεξιά, η εξουσία, οι αρχές ήταν έξω από την κοινωνία μας, ήταν το ξένο, το άλλο. Μου την είχε στημένη στο νηπιαγωγείο. Κατανάγκαζαν εμένα το σκιτσογράφο να πλέκω καλαθάκια και να κεντάω με μπρισίμι μηλαράκια σε χαρτόνι. Για να με σπάσουν. Δε μίλησα. Καταδικάστηκα σε δωδεκαετή εκπαίδευση. Μου’ριξαν και έναν χρόνο επι πλέον ως μη συνεργάσιμο. Δραπέτευσα πριν εκτίσω την ποινή.
Ακολούθησε ο κατήφορος. Από τα χαμαιτυπεία της Αριστεράς στα καταγώγια των Καλών Τεχνών. Έμαθα κινηματογράφο στους κινηματογράφους, θέατρο στο θέατρο, μουσική την νύχτα και εικόνες στο πεζοδρόμιο. «Πανσπουδαστική», «Δρόμοι της Ειρήνης», «Αυγή».
Ακουλουθεί μια χούντα που επι 40 χρόνια παραμένει 7 ετών. Σκιτσάρω αγωνιώντας να κατανοήσω το προηγούμενο. «Αντί», «Ελευθεροτυπία», «Σχολιαστής», «Ντέφι», «Βαβέλ», «ΔΗΩ» και «Τσιγγάνικη ορχήστρα», «Το μαύρο είδωλο της Αφροδίτης», «Τυφών», «Γιαταλεφτά Νοέμβρη», «2000 στα 4».
Γαλέρα στους πέρα κάμπους


22 σχόλια:

  1. Για άλλη μια φορά μπράβο για την επιλογή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ενωσω wella ζουμε σαν προ βατα,τοσο θα πρεπει
    ναμα ζευουμε τασκα τα τους.
    Καιρος οχι για δυο,αλλα μαλλον
    να ντυθουμε....λυκοι!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Σ' αυτό το σώμα που έχω μπει δεν είμαι μόνος μου
    είναι κι η δεύτερη μαμά, ο αστυνόμος μου".
    Τζίμης Πανούσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΚοΚΚινοσκουφιτσα:Μαλλον......παρα
    α,...λικη,δεν νομιζετε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. theo,
    Ο Γιάννης Καλαϊτζής είναι πολύ Α΄(ΓΑΠ ει μένος) εδώ και πολλά χρόνια. Προ α-ΜΝΗΜΟΝ-Νεύτων χρόνων (=πολλά χρόνια πρίν το μνημόνιο) την "Ελευθεροτυπία" την άνοιγα κατ' ευθείαν στη δική του σελίδα και μελετούσα επί ώρες τα λογοπαίγνιά του σκιτσαρισμένα!!! Τον θεωρώ (όπως καις ένα) από τους πρωτοπόρους στα λογοπαίγνια. Ο τύπος έχει ένα είδος παράνοιας, που πολύ μου κάνει! Tα άλμπουμ-του:
    "2000 στα 4" (με "θύματα" τα γουρουνοειδή Ε.Β. Άγγελος βαίνει σ' έλος και για ν' αγγέλω πούλουδα-σκαλάκι), και
    Ασύμμετρη Κυβέρνηση (με "θύματα" τις γλίτσες του Κωστάκη)
    έχουν γράψει Ιστορία στην πολιτική γελοιογραφία και φυσικά έχουν εξαντληθεί προ πολλού.
    Να 'ναι καλά το παλικάρι να χαίρονται τα ματάκια μας και το μυαλό μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ~ Γιαννάκο,
    Σα φως και προτιμούμε τση λύκοι από Τσιλίκη κι απ' την Αλίκη. Εξάλλου το ερώτημα "λύκοι;;;" τσικο κοινώς κουφίτσας, δεν ήταν παρά "εφαλτήριο" για cheaper-οχιες φωτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σπουδαίος ο Καλαϊτζής πράγματι.
    Ευτυχώς απο γελοιογράφους πάμε καλά ως χώρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ~Oh Solo mio,
    Το περίμενα πως θα τον γουστάρεις.
    Παραδέξου το: Αμφότεροι διαθέτετε κάποιου είδους "διαολιά" την έχετε αμφότεροι...

    ~ΟΤΕ ομοίω,
    Στύση μερών η μέρα, οίκο (κοινώς κουφίτσες) δεν είναι τα σαχλοκούδουνα μυξοπάρθενα των παραμυθιών. Κι αν κάτι φας ή σταρια και φας ιστό λυκους πωλητικούς του κώλου, τους έχουνε(has)μένους, είναι γιατί πρώτα τους κόβουν την ουρά κι εμετά τ' ογκο ολο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ε.Ο. Χι και μυξοπαρθένες.
    Γεια σου, κεσέ να! Επ' αλήτευση χρησμού

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι σας φταίει η Τρόικα, μωρέ; Κι αυτή γελοίο γράφει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ή τρώει κάνει υπόσταση ίνες είχα μένει.
    Σε αντίθεση με την τριαδική υπόσταση
    της κ.ο.κ. οίνος Κουφίτσας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Είν' ένας, δεν έχει άλλο καθίκι
    να 'χει στη μούρη ομπρελοθήκη
    άνετος τάχα και διερχόμενος
    κι άντε να δούμε ποιος ο επόμενος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολη καλεί εις τείχη!
    Αν η φάση επαναληφθεί à κώμα καμιά δεκαριά φορές, θα μελοποιήσω τους στίχους σου και θα φτιάξω ένα αστείο άλμπουμ με τίτλο:
    "Το χαμό γελώ της Joke όντας"
    (με σαφή υπαινλυγμό στον "άνετο διερχόμενο")

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τότεναμ ή νέφη συ χαζής. Συν Τομά θα χύσει λύκο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ναι, ναι! Ο Γερουλάνος! Πολύ καλή ιδέα!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Φωλιές στου σκορ μωρά νους
    Φωτη, άστους, yeah, rule άνους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Φώτη α; Με tea προς όντα; Even ζειν είπε τάιστα, ου Ράνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή