Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2012

Οι δάσκαλοι από το Νότο


Πάκο Ιγνάσιο Τάιμπο II
" Του άρεσαν οι δάσκαλοι που έρχονταν από το Νότο, του άρεσαν τα παιδικά τους πρόσωπα, του άρεσαν που έμοιαζαν άκληροι αγρότες, του άρεσαν οι πλαστικές σακούλες οι γεμάτες φέτες μάνγκο που έδειχνε να είναι το μοναδικό τρόφιμο που υπήρχε και που μπορούσαν να βρουν. Του άρεσε το πείσμα τους, οι παιδιάστικες χαρές τους, η διαβολεμένη τους επιμονή. Είχαν τρελάνει εντελώς την κυβέρνηση τους τελευταίους μήνες με τις πορείες τους, τις κατασκηνώσεις τους στην πρωτεύουσα, τα ξενύχτια τους, τις επιθέσεις τους στο πουλημένο συνδικάτο, τα μπλόκα στους δρόμους, τις καθιστικές διαμαρτυρίες στην κεντρική πλατεία Σόκαλο. Του άρεσαν τα τραγούδια τους που προερχόνταν από το μακρινό προϊστορικό οπλοστάσιο της εγχώριας Αριστεράς (..) Του άρεσε η δασκάλα με το λουλουδάτο φουστάνι που έφτυνε στην άσφαλτο για να βγάλει σάλιο επειδή είχε ξεραθεί το στόμα της, και ο δάσκαλος , με το πρόσωπο ιερέα των Μάγια που βάδιζε σαν ακίνητος με τις δυο γροθιές του υψωμένες, σχεδόν σίγουρος πώς ήταν ήδη μέσα σε φωτογραφία. Του άρεσε η νεαρή καθηγήτρια με την κοτσίδα και την καρώ μαντίλα, που έδειχνε παρθενική ντροπαλοσύνη αλλά φώναζε με βραχνή αγριοφωνάρα και ο καθηγητής Μαθηματικών με τα μαύρα του μαλλιά ορθωμένα από τη σκόνη του δρόμου ανακατεμένη με ιδρώτα. Του άρεσαν τα πανώ, ήταν παιδαγωγικά επεξηγηματκά, γεμάτα σχεδιάκια σαν αυτά που έκαναν στο πίνακα για να εξηγήσουν το μάθημα της ιστορίας, για να περιγράψουν το μυικό σύστημα, για να τοποθετήσουν στο χάρτη τις υδροφόρους λεκάνες της Νότιας Αμερικής, για να δείξουν τις κάθετες τομές του φλοιού της Γης, για να εξηγήσουν τις αθλιότητες τουΜεξικού. Του άρεσαν αλλά δε φούσκωνε από περηφάνια, μάλλον του προξενούσαν μια αόριστη και θολή αίσθηση ενοχής. Ήταν σαν αυτόν, αλλά αυτός δεν ήταν σαν εκείνους"

Απόσπασμα από ένα διήγημα του Πάκο Ιγνάσιο Τάιμπο II 


9 σχόλια:

  1. Ε, ξέρε τι key επιλογή!
    Αιδώ α κόμμα σκεφτόμαστε τι να (μην) κάνουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, διότι εμείς είμαστε σαν αυτούς (και Miss κι αυτή, όλοι thus κάλοι είμαστε)
      αλλά αυτοί δεν είναι σαν εμάς (αυτή διά μαρτύρων, ντε, και μιση Γην· ich, θείος)

      Διαγραφή
  2. Kαι άμα πάει κανείς να κάνει ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αιρχώμασται. Έμμα, τημί, χρησί αβγοί. Αιλάς ύ ταίφρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο "χώμα" θέλει δασεία-περισπωμένη, ρεεεεεεε!...
      (ο θεός να 'σαι, Φωτη, συ να γράφεις σ' οστά)

      Διαγραφή
  4. Πολύ απλό και ωραίο κείμενο αλλά μπερδεύτηκα λιγάκι στο τέλος ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. τελικά είχε δίκιο ο Μποτέρο όταν είπε σε κάποια συνέντευξη πως
    "ότι είναι τίμια τοπικό, είναι και παγκόσμιο"

    εξαιρετικό κείμενο κι επιλογή !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έπεσες Ίρμα και Lou! Fucks, αμέ, για λίγα κει.
    Ώμος ξαναειρχώμασται κε η γύ θα τραίμμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή