?
?
??
?
Γειά σας! Είμαι ο Πανόπτης και αυτήν την περίοδο εκτελώ χρέη συντηρητού και επιμελούμαι γενικότερα το παρόν ιστολόγιο κατ' εντολήν του νομίμου κατόχου, διαχειριστού και ιδιοκτήτου, ο οποίος, επ' ευκαιρία των Χριστουγεννιάτικων διακοπών, λείπει για σκι στις Σκανδιναβικές Άλπεις και σας εύχεται Χρόνια Πολλά!
Καταχρώμενος, λοιπόν, της εμπιστοσύνης του, αποφάσισα να κάνω κάποια μερεμέτια μετατρέποντας το σοβαρό αυτό ιστολόγιο σε τσίρκο Medrano. Ξεκίνησα με το favicon του ιστολογίου, κοινώς το favorite icon. Αν δεν γνωρίζετε τι είναι το favicon, σας λέω ότι είναι το μικρό εικονίδιο (συνήθως διαστάσεων 16x16 εικονοστοιχείων) που συνοδεύει τις περισσότερες ιστοσελίδες και εμφανίζεται στις καρτέλες (tabs) του browser, όπως επίσης και στους αντίστοιχους σελιδοδείκτες. Για το Google, π.χ., είναι ένα πολύχρωμο
, για το YouTube είναι το
, για την Wikipedia το
, ενώ για τα blogs του blogspot.com (blogger) είναι το
, εφόσον κάποιος δεν το αλλάξει. Επειδή όμως είναι κάπως δύσκολο να αλλάξει κανείς το favicon σε ιστοσελίδες τις οποίες δεν έχει ετοιμάσει ο ίδιος ως προγραμματιστής, αλλά απλά διαχειρίζεται το σημαντικό περιεχόμενό τους, σπανίως θα δείτε ιδιαίτερα favicons σε ιστολόγια.
Παρέλειψα να πω ότι browser είναι το πρόγραμμα που χρησιμοποιείτε για να περιδιαβαίνετε (σερφάρετε) στον κυβερνοχώρο. Οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου χρησιμοποιούν τον Internet Explorer της Microsoft (IE). Ελπίζω να μην είστε ένας από αυτούς, καθώς ο IE είναι πρόγραμμα κλειστού κώδικα και τέτοια προγράμματα είναι καλό να αποφεύγονται. Σήμερα υπάρχουν πολλοί καλοί browsers ανοικτού κώδικα με προεξάρχοντα τον Firefox της Mozilla. Εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ τον πολύ ελαφρύ και γρήγορο Chrome της Google και άλλοι χρησιμοποιούν τους εξαιρετικούς Safari και Opera. Η αλλαγή που έχω κάνει στο favicon δεν τρέχει προς το παρόν στον IE, επομένως αν είστε χρήστης του ακατανόμαστου, μην περιμένετε να δείτε αλλαγές· θα προσπαθήσω, βέβαια, να κάνω ό,τι χρειάζεται και για τον IE, αλλά όχι τώρα.
Καταχρώμενος, λοιπόν, της εμπιστοσύνης του, αποφάσισα να κάνω κάποια μερεμέτια μετατρέποντας το σοβαρό αυτό ιστολόγιο σε τσίρκο Medrano. Ξεκίνησα με το favicon του ιστολογίου, κοινώς το favorite icon. Αν δεν γνωρίζετε τι είναι το favicon, σας λέω ότι είναι το μικρό εικονίδιο (συνήθως διαστάσεων 16x16 εικονοστοιχείων) που συνοδεύει τις περισσότερες ιστοσελίδες και εμφανίζεται στις καρτέλες (tabs) του browser, όπως επίσης και στους αντίστοιχους σελιδοδείκτες. Για το Google, π.χ., είναι ένα πολύχρωμο
Παρέλειψα να πω ότι browser είναι το πρόγραμμα που χρησιμοποιείτε για να περιδιαβαίνετε (σερφάρετε) στον κυβερνοχώρο. Οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου χρησιμοποιούν τον Internet Explorer της Microsoft (IE). Ελπίζω να μην είστε ένας από αυτούς, καθώς ο IE είναι πρόγραμμα κλειστού κώδικα και τέτοια προγράμματα είναι καλό να αποφεύγονται. Σήμερα υπάρχουν πολλοί καλοί browsers ανοικτού κώδικα με προεξάρχοντα τον Firefox της Mozilla. Εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ τον πολύ ελαφρύ και γρήγορο Chrome της Google και άλλοι χρησιμοποιούν τους εξαιρετικούς Safari και Opera. Η αλλαγή που έχω κάνει στο favicon δεν τρέχει προς το παρόν στον IE, επομένως αν είστε χρήστης του ακατανόμαστου, μην περιμένετε να δείτε αλλαγές· θα προσπαθήσω, βέβαια, να κάνω ό,τι χρειάζεται και για τον IE, αλλά όχι τώρα.
Κάποιοι, λοιπόν, από εσάς που χρησιμοποιείτε Firefox, Chrome, Safari ή Opera, ίσως παρατηρήσατε ήδη την αλλαγή του favicon στο παρόν ιστολόγιο. Πράγματι, αν κοιτάξετε στους σελιδοδείκτες σας, ή στις επικεφαλίδες των καρτελών που έχετε ανοικτές, θα προσέξετε ότι στη θέση του
εμφανίζεται πλέον το σιβυλλικό αρχίγραμμα των χρησμών που εκπέμπονται ενίοτε από το παρόν ιστολόγιο. Μια που ασχολήθηκα με την αλλαγή του favicon, μετατρέποντας το ιστολόγιο σε τσιρκολόγιο, λέω να σας πω τα βήματα που ακολούθησα, πάντα με την αμέριστη βοήθεια του web, για την επίτευξη του ευγενούς αυτού σκοπού. Να λοιπόν πώς έγινε αυτή η αλλαγή:
- Μπαίνετε στο site http://www.favicon.cc
- Κάνετε εγγραφή στο εν λόγω site.
- Δημιουργείτε favicon χρησιμοποιώντας τα λίγα, αλλά πολύ βολικά εργαλεία που παρέχονται από το φερώνυμο πρόγραμμα. Μη δοκιμάσετε να ανεβάσετε εικόνα· θα διαπιστώσετε ότι είναι πολύ πιο εύκολο να δημιουργήσετε το favicon κουκίδα κουκίδα (κάθε κουκίδα αντιστοιχεί σε ένα από τα 16x16 εικονοστοιχεία του υπό κατασκευήν favicon).
- Αφού δημιουργήσετε το favicon και ελέγξετε αν είναι της αρεσκείας σας με την προεπισκόπηση που παρέχεται αμέσως παρακάτω, το σώζετε και αντιγράφετε το link που προβάλλεται στο τελευταίο frame (Contol+A, Copy).
- Κάνετε επεξεργασία HTML του ιστολογίου και στο τέλος του head section (δηλαδή ακριβώς πριν από το /head tag) κάνετε paste το link.
Τόσο απλό!
Υ.Γ. (1)
Εντάξει και με τον Internet Explorer! Μού 'φυγε ο τάκος, αλλά ας είναι καλά το web…
Υ.Γ. (2)
Αν οι σελιδοδείκτες σας παραμένουν με το παλιό favicon, είτε καθαρίζετε τα cookies, είτε (προτεινόμενο), τους διαγράφετε και τους ξαναβάζετε.
Υ.Γ. (1)
Εντάξει και με τον Internet Explorer! Μού 'φυγε ο τάκος, αλλά ας είναι καλά το web…
Υ.Γ. (2)
Αν οι σελιδοδείκτες σας παραμένουν με το παλιό favicon, είτε καθαρίζετε τα cookies, είτε (προτεινόμενο), τους διαγράφετε και τους ξαναβάζετε.
Θα μπορούσες να το κάνεις και χρησιμοποιώντας ένα free εργαλείο κατασκευής εικονιδίων. Εγώ χρησιμοποιώ το IcoFX που είναι εξαιρετικό και, φυσικά, μπορείς να κάνεις και favicons με διαστάσεις 16x16 και παλέτα 16 χρωμάτων. Άρα, η σωστή διαδικασία έχει ως εξής:
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Κατεβάζεις έναν icon editor (π.χ. τον IcoFX).
2) Κατασκευάζεις ένα favicon της αρεσκείας σου.
3) Το ανεβάζεις σε κάποιο free web hosting area (εγώ χρησιμοποιώ το www.freewha.com).
4) Κάνεις την ίδια διαδικασία στον HTML κώδικα του blog με μόνη διαφορά ότι στο link βάζεις κώδικα της μορφής:
< link rel='icon' type='image/vnd.microsoft.icon' href='http://panos1962.orgfree.com/favicons/PP_Favicon.ico' / >
< link rel='SHORTCUT ICON' href='http://panos1962.orgfree.com/favicons/PP_Favicon.ico' / >
*** ΠΡΟΣΧΗ ***
Μην αφήσεις κενά μετά το < και πριν το >
Το πρώτο link αφορά στους περισσότερους browsers, ενώ το δεύτερο είναι ιδιαιτερότητα του IE.
Κατάλαβες, ή να τα ξαναπώ;
Χωρίς πλάκα, τώρα. Μην το δοκιμάσετε αν δεν ξέρετε τί ακριβώς κάνετε…
Γειά χαρά από τη μακρινή Νορβηγία. Είμαι παρέα με τον Τάκη και όλη μέρα κάνουμε σκι και μετά ξάπλα και ξεσκι με τις Νορβηγίδες Internjaet Xaplorer και Webjaer.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια, μού 'φυγε ο Τάκης, αλλά ας είναι καλά η Web...Δεν έχω παράπονο! Μπορεί σαν εικόνα να είναι "φάβα" (favicon, στα Νορβηγικά), αλλά καθαρίζει τέλεια και μαγειρεύει νόστιμα κουκιά από cookies! Της προτείνω να τα διαγράψουμε όλα, αλλά εκείνη διαγράφει όσα λέω και έπειτα το ξαναβάζουμε στην περιοχή του κεφαλιού (head sexion…)
Μου αρέσει εδώ στις Σάλπεις!