Όχι πως με την παλιά (αναλογική TV) δεν βλέπαμε καθαρά... Αλλά το ψηφιακό σήμα έχει άλλη χάρη. Εικόνα και ήχος θα είναι πλέον πεντακάθαρα. Ομολογουμένως, περνάμε σε άλλη εποχή. Δεν θα ξαναγκρινιάξουμε για κακό σήμα, δεν θα ξαναδούμε χιόνια σ' αυτή τη ζωή (βλ. φαινόμενο θερμοκηπίου), δεν θα χάνεται ο ήχος και όλα θα λειτουργούν άψογα. Εικόνα και ήχος θα φτάνουν στο δέκτη μας χωρίς το παραμικρό ψεγάδι, αφού η ψηφιακή επεξεργασία διορθώνει ΚΑΘΕ ατέλεια: Π.χ. δεν θα ξανακούσουμε τα σαρδάμ του Γιωργάκη και του Σημίτη, θα τελειοποιηθεί το προφίλ (εις κατω φατσα) της Ντόρας, θα κοπούν τα μακρόσυρτα "εεεεεε..." του Σόμπολου και ο συμπαθής αστειονομικός ρεπόρτερ θα αποκτήσει την ευφράδεια του Larry King, η επεξεργασμένη εικόνα των Κωστάκη, Βενιζέλου, Πάγκαλου κ.ά. θα πείθει πως ανήκουν στο ανθρώπινο είδος, ο Κούγιας θα αναλαμβάνει την υπεράσπιση μόνο αθώων μπάτσων (με το ρίσκο να μείνει άνεργος...), ο Καρατζαφύρερ θα δείχνει δημοκράτης, οι συνταξιούχοι θα εμφανίζονται να ζουν αξιοπρεπώς, ο Θέμος δεν θα προκαλεί πλέον (εμετούς), η Τζούλια θα τραγουδά με στοιχειώδη ορθοφωνία (εντάξει, μην περιμένουμε και θαύματα), η φωνή του Άδωνι δεν θα τρίζει σαν σκουριασμένη ερπύστρια σε χιτλερικό τανκ κλπ, κλπ, κλπ. Κοντολογίς, η νέα ψηφιακή TV, με τους αντίστοιχους αποκωδικοποιητές, φέρνει τα πάνω κάτω στη νέα εποχή που μας υπόσχεται η τεχνολογία της Digea.
Σχετικά, όμως, μ' αυτούς τους περίφημους αποκωδικοποιητές, υπάρχει μια άγνοια, μια σύγχιση, ένα θολό τοπίο που πρέπει να ξεκαθαρίσει, διότι έχουν συσσωρευτεί πολλά αναπάντητα ερωτηματικά. Κι επειδή η ψηφιακή TV και οι αποκωδικοποιητές είναι το σημαντικότερο από τα σκληρά προβλήματα που ταλανίζουν την σημερινή ελληνική κοινωνία, θα επιχειρήσω να απαντήσω στα 20 πιό καυτά και αγωνιώδη σχετικά ερωτήματα, που κατά χιλιάδες αυτές τις μέρες καταφθάνουν στο παρόν μπλογκ, όπως:
1. Τι είναι η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση;
2. Τι σημαίνει ο όρος "ψηφιακή μετάβαση";
3. Πότε θα ολοκληρωθεί η ψηφιακή μετάβαση;
4. Ποιά είναι τα προβλήματα στη διάρκεια της μετάβασης;
5. Ποιά είναι τα οφέλη της ψηφιακής TV;
6. Θα χρησιμοποιηθεί συγκεκριμένη τεχνολογία;
7. Τι είναι ο αποκωδικοποιητής;
8. Που θα βρω αποκωδικοποιητή;
9. Προβλέπεται τέλος συνδρομής;
10. Χρειάζομαι νέα συσκευή TV;
11. Θα χρειαστώ νέα κεραία ή πιάτο;
12. Πόσο θα κοστίσει η αλλαγή;
13. Έχω 3 συσκευές TV. Θα χρειαστώ 3 αποκωδικοποιητές;
14. Πως θα προετοιμαστούν οι τηλεθεατές για τη μετάβαση από το ισχύον πρωτόκολλο σε νέο;
15. Υπάρχουν εξειδικευμένοι τεχνικοί;
16. Θα χρειαστεί να ψάξω ξανά για τα κανάλια;
17. Τι θα κάνουν οι υπερήλικες με την μετάβαση;
18. Τι θα γίνει με τις υπόλοιπες συσκευές;
19. Αν κάτι δεν πάει καλά, πού απευθύνομαι;
20. Αν δεν κάνω καμία κίνηση, θα βλέπω τηλεόραση;
(οι απαντήσεις θα σταλούν αποκωδικοποιημένες και απο-βοδι-κακοποιημένες)
Σχετικά, όμως, μ' αυτούς τους περίφημους αποκωδικοποιητές, υπάρχει μια άγνοια, μια σύγχιση, ένα θολό τοπίο που πρέπει να ξεκαθαρίσει, διότι έχουν συσσωρευτεί πολλά αναπάντητα ερωτηματικά. Κι επειδή η ψηφιακή TV και οι αποκωδικοποιητές είναι το σημαντικότερο από τα σκληρά προβλήματα που ταλανίζουν την σημερινή ελληνική κοινωνία, θα επιχειρήσω να απαντήσω στα 20 πιό καυτά και αγωνιώδη σχετικά ερωτήματα, που κατά χιλιάδες αυτές τις μέρες καταφθάνουν στο παρόν μπλογκ, όπως:
1. Τι είναι η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση;
2. Τι σημαίνει ο όρος "ψηφιακή μετάβαση";
3. Πότε θα ολοκληρωθεί η ψηφιακή μετάβαση;
4. Ποιά είναι τα προβλήματα στη διάρκεια της μετάβασης;
5. Ποιά είναι τα οφέλη της ψηφιακής TV;
6. Θα χρησιμοποιηθεί συγκεκριμένη τεχνολογία;
7. Τι είναι ο αποκωδικοποιητής;
8. Που θα βρω αποκωδικοποιητή;
9. Προβλέπεται τέλος συνδρομής;
10. Χρειάζομαι νέα συσκευή TV;
11. Θα χρειαστώ νέα κεραία ή πιάτο;
12. Πόσο θα κοστίσει η αλλαγή;
13. Έχω 3 συσκευές TV. Θα χρειαστώ 3 αποκωδικοποιητές;
14. Πως θα προετοιμαστούν οι τηλεθεατές για τη μετάβαση από το ισχύον πρωτόκολλο σε νέο;
15. Υπάρχουν εξειδικευμένοι τεχνικοί;
16. Θα χρειαστεί να ψάξω ξανά για τα κανάλια;
17. Τι θα κάνουν οι υπερήλικες με την μετάβαση;
18. Τι θα γίνει με τις υπόλοιπες συσκευές;
19. Αν κάτι δεν πάει καλά, πού απευθύνομαι;
20. Αν δεν κάνω καμία κίνηση, θα βλέπω τηλεόραση;
(οι απαντήσεις θα σταλούν αποκωδικοποιημένες και απο-βοδι-κακοποιημένες)


Λοιπόν, σωστά όσα γράφεις, αλλά εκείνο με την Ντόρα τι τό 'θελες; Παρεμπιπτόντως, ο Σόμπολος μπορεί να κόψει τα εεεεε…, αλλά τους λαρυγγισμούς δεν μπορεί να τους κόψει, είναι γονιδιακή βλάβη· επομένως θα γίνει Λαριγκίνγκ. Επομένως, συμφωνώ επί της αρχής, αλλά θα γίνει συζήτηση βαρβάτη, σε στιλ Κούγια, επί των άρθρων. Κηρύσσω λοιπόν την έναρξη της διαδικασίας και την αρχήδιαλόγου.
ΑπάντησηΔιαγραφή1.
Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση είναι η τηλεόραση που τη βάζεις στο πάτωμα, σε αντίθεση με τις γνωστές μας επιτραπέζιες. Πρέπει να προετοιμαστούμε γιατί έρχονται μέρες δύσκωλες και θα κάψουμε και τα τραπέζια στο μαγκάλι για να μην το δαγκώσουμε τον επόμενο χειμώνα που θα έχουν τελειώσει και τα λεφτά. Γι' αυτό λέγεται επίγεια (επί γης, δηλαδή καταγής). Ψηφιακή θα λέγεται γιατί μετά το σχέδιο Κακαλλι-κράτης, που, περεμπίπταντλι, στα ποντιακά πάει να πει "κράτα τα μου τ' αρχίδια", το επόμενο μεγαλεπήβολο σχέδιο του ΥΠΕΣ είναι να αλλάξει τον τρόπο που ψηφίζουμε. Πράγματι, επειδή τα έξοδα των εκλογών είναι τεράστια και έτσι κι αλλιώς το αποτέλεσμα διαμορφώνεται κυρίως από την TV, σκέφτονται, πολύ σωστά, να ψηφίζει η τηλεόραση μοναχή της, επομένως ψηφιακή.
2.
Ψηφιακή μετάβαση είναι ακριβώς αυτό: Δεν θα χρειάζεται να πηγαίνουμε εμείς να ψηφίζουμε, θα έρχεται η ψήφος σε μας, έτοιμη, μέσω της τηλεόρασης: Ψηφιακή Μετάβαση. Κατά άλλους ο όρος είναι παραφθορά του όρου "Ψηφιακή Μετάβραση" που είναι το στάδιο της ψήφου ακριβώς μετά το μαγείρεμα της ψηφοφορίας (ψηφιακή σύβραση).
3.
Η ψηφιακή μετάβαση έχει ήδη ολοκληρωθεί αλλά δεν το έχουμε καταλάβει. Πράγματι, μετέβησαν τόσοι ψήφοι από το ένα κόμμα στο άλλο και η μετάβαση ήταν σχεδόν διαφανής. Δεν άλλαξε ούτε η εικόνα ούτε ο ήχος. Ίδιες φάτσες βλέπουμε, ίδιες παπαριές ακούμε και τα ίδια σκατά (με συγχωρείτε) τρώμε.
4.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θα παρατηρηθούν προβλήματα κατά τη διάρκεια της μετάβασης. Τα προβλήματα είναι πριν και μετά τη μετάβαση. Κατά τη διάρκεια της ματάβασης δεν θα παρατηρηθούν προβλήματα.
5.
Τα προσδοκώμενα οφέλη της ψηφιακής TV είνα πολλά. Επειδή η δουλειά θα γίνει με μίζες, με ρεμούλες, με αρπαχτές και άρπα κόλλες, όπως γίνονται οι δουλειές εδώ στην γΕλλάδα, πιθανότατα να χάσουμε το σήμα και να μη βλέπουμε ντιπ, ενώ με το αναλογικό κάτι έβλεπες, λίγα χιόνια, λίγο Καρατζαφέρη, πάντως κάτι βλέπαμε. Το ψηφιακό, αν χαλάσει, δεν βλέπεις ούτε χιόνια. Αυτό θα είναι τεράστιο όφελος. Πράγματι, ο μόνος τρόπος να σταματήσει ο Έλληνας να μαλακίζει το μυαλό του καθισμένος μπροστά στο χαζοκούτι είναι να μην παίζει καθόλου, ούτε χιόνια ούτε τίποτα· αν παίζει έστω και χάλια, αν διακρίνει κάτι ο Έλληνας στο χαζοκούτι, δεν ξεκολλάει με τίποτα. Μια φορά, θυμάμαι ένα φίλο που είχε πετύχει ένα τσοντοκάναλο που φαινόταν μια ξετσίπωτη, αλλά ίσα ξεχώριζες ότι είναι γυναίκα, απ' τα χιόνια και από τα παράσιτα, αυτός εκεί! Άρα ψηφιακή!
6.
Οπωσδήποτε η τεχνολογία που θα χρησιμοποιηθεί θα είναι συγκεκριμένη. Λέγεται MPEG4 και ακόμη δεν έχουν αποφασίσει τι σημαίνουν τα γράμματα. Πάντως, μην ανησυχείς, θα το αποφασίσουν σύντομα.
7.
Αποκωδικοποιητής είναι κάποιος που θα παρίσταται στα δελτία ειδήσεων, στα διάφορα πάνελ πολιτικών και στις συνεδριάσεις της Βουλής, ο οποίος θα αποκωδικοποιεί τις παπαρολογίες που πλέον αδυνατούμε να παρακολουθήσουμε. Κάτι σαν το δελτίο ειδήσεων για κωφούς. Θα μας κοστίσει μερικούς μισθούς σε εξειδικευμένους διερμηνείς, αλλά πρέπει να γίνει, τον τελευταίο καιρό η κατάσταση δεν πάει άλλο, δεν καταλαβαίνουμε Χριστό. Μας είπαν, π.χ., πριν τις εκλογές ότι τα λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν κι εμείς καταλάβαμε ότι τα λεφτά υπάρχουν.
8.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠού θα βρεις αποκωδικοποιητή; Λάθος ερώτηση. Αποκωδικοποιητές θα βρεις σε όλα τα καταστήματα που πουλάνε ηλεκτρικά και στα μεγάλα σούπερ μάρκετ. Πού θα βρεις λεφτά να πάρεις αποκωδικοποιητή; Αυτή είναι η σωστή ερώτηση.
9.
Το ΤΕΛΟΣ της συνδρομής δεν προβλέπεται. Ίσα ίσα συζητάνε για την ΑΡΧΗ νέας συνδρομής, δηλαδή πέρα από αυτή που πληρώνουμε για να ταΐζουμε τους χαραμοφάηδες της ΕΡΤ, να πληρώνουμε κι άλλη για την ψηφιακή τεχνολογία. Θα μας ψοφήσουν στη συνδρομή· ψοφιακή τεχνολογία.
10.
Βασικά δεν χρειάζεσαι καμιά συσκευή TV. Αν έχεις, καλά θα κάνεις να την ξεφορτωθείς όσο είναι ακόμη καιρός. Μετά θα σε ξεφορτωθεί αυτή.
11.
Δεν ξέρω αν θα χρειαστεί κεραία, γιατί η κυβέρνηση κατέστησε σαφές προεκλογικά ότι δεν θα θιχτεί ούτε κεραία από τα κεκτημένα των εργαζομένων. Μεγάλο κόλπο αυτό, καθώς τείνουμε όλοι να γίνουμε άνεργοι, οπότε δεν θα είμαστε εργαζόμενοι και δεν θα μας χρωστάνε ούτε κεραία. Πάντως ένα πιάτο (φαΐ) θα το χρειαστούμε όλοι οπωσδήποτε στο άμεσο μέλλον.
12.
Η αλλαγή δεν κοστίζει τίποτα σε μετρητά. Αργότερα θα σου κοστίσε κάτι, αλλά μέχρι τότε ποιος ζει ποιος πεθαίνει; Να, π.χ., η αλλαγή που έγινε το 1981, δεν μας κόστισε τότε τίποτε, ίσα ίσα που που πήξαμε στο τάληρο και σαν χώρα και σαν άτομα. Να, τώρα δα αρχίζεις και καταλαβαίνεις ότι σε τάισαν με τη σύνταξη που δεν θα πάρεις και με όλα εκείνα που έπρεπε να γίνουν σχολειά και νοσοκομεία, αλλά έγιναν έξοδα κίνησης και συντάξεις πολυτέκνων για να γαμάν αυτοί κι εμείς καλύτερα.
13.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν έχεις 3 συσκευές TV υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Σου συστήνω τον Μουτζούκη. Είναι καλός ψυχολόγος.
14.
Δεν απαιτείται καμιά προετοιμασία. Η μετάβαση θα γίνει με ομαδική ολική νάρκωση η οποία συντελείται αργά, αλλά σταθερά, από το 1974 και κοντεύει να ολοκληρωθεί, οπότε δεν θα καταλάβεις απολύτως τίποτα. Η μετάβαση θα είναι τελείως ανώδυνη!
15.
Φυσικά υπάρχουν εξειδικευμένοι. Δεν είναι τεχνικοί, αλλά τι πειράζει; Εδώ χρειάζεται εξειδίκευση στο παίζειν, στο κερδοσκοπείν και στο κλέβειν από την πλευρά των ειδικών. Από τη δική μας πλευρά χρειάζεται εξειδίκευση μόνο στο μαλακίζεσθαι. Σ' αυτό είμαστε όλοι ξεφτέρια, οπότε μην ανησυχείς. Θα πάμε καλά.
16.
Τα κανάλια θα ψάξουν εσένα. Ζούμε σε ψηφιακή εποχή, στην εποχή της τεχνολογίας. Δεν χρειάζεται πλέον να ψάχνεις εσύ για να βρεις μπελάδες, σε βρίσκουν αυτοί· αυτόματα.
17.
Το κράτος θα μεριμνήσει για τους υπερήλικες, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα κατά τη μετάβαση. Το πρόβλημα δεν έχει λυθεί ακόμη, αλλά υπάρχει η σκέψη να μην τους δίνουν τη σύνταξή τους για όσο διάστημα χρειαστεί, μέχρι να τα τινάξουν από την πείνα και την έλλειψη φαρμάκων, ώστε να μην αντιμετωπίσουν άλλα προβλήματα.
18.
Οι περισσότεροι σκέφτονται να πουλήσουν όλες τις υπόλοιπες συσκευές, όχι μόνο το βίντεο και το DVD, αλλά και το πλυντήριο και το σίδερο και την ηλεκτρική κουζίνα, καθώς, σύντομα, δεν θα έχουν ούτε ρούχα να πλύνουν και να σιδερώσουν, ούτε τρόφιμα να μαγειρέψουν. Όπως βλέπεις, η ζωή σου γίνεται απλή με την ψηφιακή τηλεόραση!
19.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν κάτι δεν πάει καλά απευθύνεσαι στο απευθυσμένο σου. Εϊναι απλό!
20.
Ο στόχος είναι ακριβώς αυτός: Να μην κάνεις καμία κίνηση. Να κάθεσαι μπροστά στην τηλεόραση και να μην κάνεις απολύτως τίποτα, ούτε με το σώμα σου, αλλά πολύ περισσότερο με το μυαλό σου. Ακριβώς σ' αυτό στοχεύει η ψηφιακή τηλεόραση.
Νομίζω πως ο συνδυ-εσμός των απαντήσεών σου με τις δικές μου, θα καλύψει 100% τις αγωνίες των αναγνωστών των γνωστών ανάγωγων ιστών, για την υπεροχή του ψηφιακού σήματος έναντι του απλού αναλογικού ψηφοσυστήματος της TV, ώστε το αύριο στην στυλ-εν-θέαση να μας βρεί ενχωμένους στο μέλλον που μας επιφυλάσσει η ένδοξη παρτίδα μας, η σπουδαία αυτή (συγ)ΧΩΡΑ μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓι αυτό ας βροντοφωνάξουμε, χωρίς Λαρυκινγκσμούς (έγραψες!...):
Εμπρός της γης οι σΚΟΛΑΣΜΕΝΟΙ!
Εμπρός μαζί όλοι οι χαζοί!
Εμπρός για ένα καΚΑΛΥΤΕΡΟ αύριο!
ΕΜΠΡΟΣ και μόνο ΕΜΠΡΟΣ να ακολουθήσουμε την Digea! (δηλ. να την πάρουμε από πίσω…)