-Προδίδετε πάλι την Ποίηση, θα μου πεις,
Την ιερώτερη εκδήλωση του Ανθρώπου
Τη χρησιμοποιείτε πάλι ως μέσον, υποζύγιον
Των σκοτεινών επιδιώξεών σας
Εν πλήρει γνώσει της ζημιάς που προκαλείτε
Με το παράδειγμά σας στους νεωτέρους.
-Το τί δ ε ν πρόδωσες ε σ ύ να μου πεις
Εσύ κι οι όμοιοί σου, χρόνια και χρόνια,
Ένα προς ένα τα υπάρχοντά σας ξεπουλώντας
Στις διεθνείς αγορές και τα λαϊκά παζάρια
Και μείνατε χωρίς μάτια για να βλέπετε, χωρίς αυτιά
Ν' ακούτε, με σφραγισμένα στόματα και δεν μιλάτε.
Για ποιά ανθρώπινα ιερά μάς εγκαλείτε;
Ξέρω: κηρύγματα και ρητορείες πάλι, θα πεις.
Έ ναι λοιπόν! Κηρύγματα και ρητορείες.
Σαν π ρ ό κ ε ς πρέπει να καρφώνονται οι λέξεις
Να μην τις παίρνει ο άνεμος.
"ΠΟΙΗΤΙΚΗ" του Μανόλη Αναγνωστάκη (1925-2005). Συμπτώσεις θα μου πεις...

Εύγε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και η ποίηση δεν έχει θέση στον θαυμαστό κόσμο των παχύδερμων, που συχνά περιποιούνται την εικόνα τους για να μην "καρφώνονται".
"Από τους καρπούς αναγνωρίζεται το δέντρο" όμως...
"Ένα προς ένα τα υπάρχοντά σας ξεπουλώντας
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτις διεθνείς αγορές και τα λαϊκά παζάρια"
Aυτό το "σας", θα το έκανα "μας"
Φιλαράκι Άλεξ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταλαβαίνω τι εννοείς, αλλά προτίμησα να μην πειράξω ούτε μια υποδιαστολή, φοβούμενος να μην υποδιαστείλω τον πλούτο των νοημάτων που αφήνει μια τέτοια γραφή. (Θα έμοιαζε με ιεροσυλία...)
Ο ποιητής δεν είναι αφελής κι ούτε έκανε λάθος. Τις λέξεις τις καρφώνει σαν πρόκες. Οι αλήτες, προς τους οποίους απευθύνεται, δεν διαθέτουν δικά ΤΟΥΣ υπάρχοντα! (με ποιό μόχθο αποκτούνται τόσα πλούτη;;; Αυτοί δεν ιδρώνουν, παρά μόνο στη σάουνα και στο ποδήλατο της γυμνα αστικής τους ζωής.) Αυτά που ξεπουλούν είναι "νόμιμα" (δηλ. παράνομα) κλεμμένα. Άρα όσα ξεπουλούν είναι δικά ΜΑΣ υπάρχοντα.
Kαλά έκανες και δεν πείραξες τιποτα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά είναι διανοητικές ενέργειες των αναγνωστών, αυτό που λέμε πολλαπλές αναγνώσεις.Φυσικά και ο ποιητής αντιλαμβάνεται αυτό που λέω ή που λες αλλά η τέχνη πρέπει να σε βάζει και σε μια διανοητική, πνευματική κίνηση.Να μη στα δίνει όλα έτοιμα.
Απο την άλλη όλοι αυτοί οι κάφροι της πολιτικής, μόλις γίνουν εξουσία, τα υπάρχοντά ΜΑΣ αρχίζουν να τα βλέπουν σαν δικά ΤΟΥΣ.
Ντρέπομαι για λογαριασμό σας! Τι αίσχη είναι αυτά; Έτσι είναι φτιαγμένα τα πράγματα εκ θεού, έτσι τα βρήκαμε. Διαβάστε και καμιά κενή διαθήκη, όλα είναι υπο-γεγραμμένα εν λευκώ και εν κενώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι θέλετε δηλαδή, να κρατούν και να διαχειρίζονται τον πλούτο οι αδαείς κι απαίδευτοι που τον παράγουν; Μα είναι δυνατόν; Αυτά ούτε οι κομμουνιστές δεν τα λένε. Αίσχος, είναι φρικιαστικό, freak ή αστικό!
Ναι ρε γμτ... είπα άρχει-ίδια synch-ιση (synchronization, δηλ. σύγχρονα ναζί nations) με το πως εννοούν τα ΗΠΑάρχοντα οι άπληστοι καπιταληστές και πως οι ηπαρξυστές σοσιαληστές (όταν μιλώ γι αυτούς όλο περδεύομαι, γμτ διςλεκσία μου...).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠως να τους (ξε)καθαρίσει κανείς;;; (το πέρδεμα)
Ένα σοφό ρητό λέει: "Καδρόν' επί φαλλών πάσα αυγή τάφος"
(Δηλ. φέρ' τους ένα καδρόνι στο κεφάλι να μην ξημερώσουν ποτέ)
Ένα άλλο ακόμη σοφότερο, λέει: "Ανδρών επί σφαλών πας ανοίγει τάφρον"
(δηλ. Στους άνδρες που σφάλλουν -ή είναι επικίνδυνοι-, ο καθένας ας τους ανοίξει το λάκκο)
Πιο συγκεκριμένα: "(παπα)Ανδρεών επιφανών πας σιγή τάφου"
(δηλ. Στην σπουδαία οικογένεια των Παπανδρεϊδών ας χαρίσουμε του τάφου τη σιγή)
Αμήν.