Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

Να μην παραδεχτούμε την ήττα


Κι ήθελε ακόμη πολύ φως να ξημερώσει
όμως εγώ δεν παραδέχτηκα την ήττα,
έβλεπα τώρα πόσα κρυμμένα τιμαλφή
έπρεπε να σώσω
πόσες φωλιές νερού να συντηρήσω
μέσα στις φλόγες.
Μιλάτε, δείχνετε πληγές, αλλόφρονες στους δρόμους.
Τον πανικό που στραγγαλίζει την καρδιά σας
σαν σημαία καρφώσατε σ’ εξώστες,
με σπουδή φορτώσατε το εμπόρευμα.
Η πρόγνωσή σας ασφαλής: Θα πέσει η πόλις.
Εκεί, προσεκτικά σε μια γωνιά μαζεύω με τάξη,
φράζω με σύνεση το τελευταίο μου φυλάκιο.
Κρεμώ κομμένα χέρια στους τοίχους, στολίζω
με τα κομμένα κρανία τα παράθυρα, πλέκω
με κομμένα μαλλιά το δίχτυ μου και περιμένω
όρθιος και μόνος σαν και πρώτα περιμένω.

Μανόλης Αναγνωστάκης






11 σχόλια:

  1. Μην ανησυχείτε αδέρφια (και αδερφές)! Ο σύντροφος Δημήτρης Βίτσας (ΣυΡιζΑ), κήρυξε χθες το βράδυ την επανάσταση από το μετερίζι της Ξάνθης! "Όλοι στους δρόμους" είπε ψιθυριστά στα δώδεκα μέλη του κόμματος και στους έξι δημοσιογράφους που παραβρέθηκαν στην ιστορική στιγμή. Η επανάσταση αναγγέλθηκε (δεν ξέρω αν αύριο κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική) στο κρυφό σχολειό μιας μικρής αλλά κατάμεστης από είκοσι ανθρώπους -μαζί με τους ομιλητές- θλιβερής αίθουσας ξενοδοχείου.
    Έλα μου Niš τον τόπο σου!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Paul Anka τα 'λαβα καλά, ζείτε ιστορικές στιγμές!
    Αυτή η ιστορική φράση δε μένει παρά να δημοσιευτεί στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ώστε να έχει κύρος στα ύπατα αξιώματα (η γνωστή κύρωση του ύπατος).
    Μια μικρή λεπτομέρεια: Η γιάφκα του ξένουδοχείου νυκτός έχει καλαμωτή; Διότι αν δεν έχει, το MEGA θα την εξαρθρώσει εντός ολίγων εκπομπών καυσαερίων μεθανίου, καλώντας τα ουράνια σώματα (ασφαλείας) να κάνουν μπλογκ επί τόπου:
    Έλα moon ιστότοπό σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχω την e-στυση ότι Ηρώ νεύεστε τον τίμιο αγκώνα που άκου μπα στα κυνοβολευτικά έδρανα.
    Σας γράφω στυλίστα των εχθρών της ροζ επανάστυσης επ' απειλή έξω Ρίας στις κει κλάδες.
    Όχι, το ξένο δοχείο δεν έχει καλαμωτίτιδα, αλλά έχω εγώ στο μπαλκόνι μου! Έχω και βιβλία, hit Ρα, ελβετικό σου γεια, νυχοκόπτη, ξυπνητύρι, ενώ φέρω μαζί μου κάθε στιγμή τον εξοπλισμό ενός βιαστή, όπως κάθε άρρην!...
    Όσο γι' αυτά περί ακύρωσης του ύπατος, θα τα συνεκτιμήσει ο ανθύπατος. Ζήτω η επανάστυση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εμετόν έξω οπλισμό που αναφέρεις, σε ΒΛ εποχές μένω. Γρήγορα ν' αλλάξεις! (σπίτι). Τα ΣΤ΄ ηχεία είναι πολύ επιβραδυντικά. Το MEGA θα σε Καψη και θα Τρέμη η ψ...υχή σου. Όπως είπε εκύνος ο artΣούμπαλος δειλος-ή-ο-κάφρος (σήμερα γιαουρτάζει-μεγάλοι οι χάροι του!), "θα κάνει το καθίκιον του, ρε γμτ !...". Αυτό το δειμοσιοκαφρικό team μπορεί να κατοιγουρεί (κατ' οίκον ουρεί) δι' αλόγους Ασφαλείας, α λαδέμποροι να κάνει κυάλι ως, διότι οι πυρετοί την κυνοβολευτική μας δειμοκρατία.
    Ζει toy βου λίμας!

    Στης Β΄ λίστα έδρα, να!
    αχ, καίγω ναέ κλανα
    Στην Α΄γιατρά πεζά
    να μπω, ορούς σαν να 'χε ζα...

    Cum in.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αυτό το
    "το ΠΑΣΟΚ είναι δω ενωμένο ΔΝΤ"
    που το βρήκες; Εχω πάθει πλάκα.
    Καταπληκτικό.
    cut up ληκτικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "...Μία άλλη απαγωγή σήμανε το τέλος του Γιαγκούλα. Όμηροι δύο ξαδέρφια, ο τότε φοιτητής της ιατρικής Νικόλαος Ράπτης και ο πολύ μικρότερος Δημήτρης, σύμφωνα με τη μυθιστορία, τα παιδιά των Τερζάδων που ήταν προύχοντες στον Ολυμπο.
    Ψηλά στον Ολυμπο, εν αναμονή των λύτρων, οι ληστές βρίσκονται περικυκλωμένοι από απόσπασμα της χωροφυλακής. Θα ακολουθήσει ολοήμερη μάχη όπου και θα σκοτωθούν ο Γιαγκούλας και κάποιοι από τους συντρόφους του. Όταν πυροβολήθηκε στην συμπλοκή από τον μοίραρχο Ι.Πετράκη, τον ακούσε να φωνάζει "τον έφαγα παιδιά βαράτε και τους άλλους". Εκείνος βρήκε δύναμη και φώναξε:
    "Μου κλάσατε τ' αρχίδια κύριε Μοίραρχε"...".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τώρα εξηγείται το ομώνυμο track στο άλμπουμ του Θανάση "Η βροχή από κάτω".
    Thanks theo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Τα παλικάρια τα καλά, σύντροφοι τα σκοτώνουν", ένα εξόχως διαφωτιστικό βιβλίο του γνωστού κι αγαπημένου Σερραίου Βασίλη Τζανακάρη.΄
    Axe ή ζει ΝΑΤΟ δια βάσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όχι.
    Τα λόγια - προλογος στο τραγούδι του Θανάση είναι αυτούσια απο αναφορά χωροφύλακα των αρχών του προηγούμενου αιώνα και αναφέρεται σε πραγματική καταδίωξη που οι ληστές την κοπάνησαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Άλεξ,
    το τελευταίο σχόλιο του theo είναι ακριβές, αφού στο σχετικό CD, ο ίδιος ο Θανάσης γράφει επί λέξει:
    Ο τίτλος "μού 'κλασες τ' αρχίδια κύριε μοίραρχε" είναι από την περιγραφή μιας χαριτωμένης ιστορίας ληστών και αστυφυλάκων, από το βιβλίο "τα παληκάρια τα καλά σύντροφοι τα σκοτώνουν" του Βασίλη Τζανακάρη.

    Ίσως και να λέτε το ίδιο πράγμα...
    Πάντως χαίρομαι που είσαι φαν του Θανάση και στο μπλογκάκι σου τον έχεις σε περίοπτη θέση. Έτσι μου 'ρχεται να σου επιστρέψω έναν από τους 9 πίνακες που σου έκλεψα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Mόνο 9 μου έχεις κλέψει;
    Μα έτσι δεν θα γίνω διάσημος ποτέ!
    Κλέψε κι άλλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή