Δευτέρα 7 Ιουνίου 2010

Πατρίδα (όση απέμεινε πριν το τελικό ξεπούλημα...)



Λοιπόν αγρίεψε ο κόσμος σαν καζάνι που βράζει,
σαν το αίμα που στάζει, σαν ιδρώτας θολός.
Πότε πότε γελάμε, πότε κάνουμε χάζι
και στα γέλια μας μοιάζει να γλυκαίνει ο καιρός.
Mα όταν κοιτάζω τις νύχτες τις ειδήσεις να τρέχουν
ξέρω ότι δεν έχουν νέα για να μου πουν.
Ήμουν εγώ στη φωτιά κι ήμουν εγώ η φωτιά
είδα το τέλος με τα μάτια ανοιχτά.
...........................
Δεν θέλω ο εαυτός μου να 'ναι τόπος δικός μου
ξέρω πως όλα αν μου μοιάζαν, θα 'ταν αγέννητη η γη
δε με τρομάζει το τέρας ούτε κι ο άγγελός μου
ούτε το τέλος του κόσμου.
Με τρομάζεις εσύ.
Με τρομάζεις,ακόμα, οπαδέ της ομάδας
του κόμματος σκύλε, της οργάνωσης μάγκα
διερμηνέα Του Θεού, ρασοφόρε γκουρού
τσολιαδάκι φτιαγμένο, προσκοπάκι χαμένο
προσεύχεσαι και σκοτώνεις
τραυλίζεις ύμνους οργής
Έχεις πατρίδα το φόβο, γυρεύεις να βρεις γονείς
μισείς τον μέσα σου ξένο.
Κι όχι, δεν καταλαβαίνω
δεν ξέρω πού πατώ και πού πηγαίνω.

Στίχοι, μουσική, ερμηνεία: Αλκίνοος Ιωαννίδης

8 σχόλια:

  1. Ο δίσκος του "Νεροποντη" ήταν ίσως ο καλύτερος της περσυνής χρονιάς. Σίγουρα ο καλύτερος δικός του. Το συγκεκριμένο τραγούδι κορυφαίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φιλαράκι, συμφωνώ. Μια απλή βροχή δεν μας σώζει. Μια νεροποντή, όμως; Ένας Νεγρεπόντης; Μήπως το Negroponte? (παλιά ονομασία της Εύβοιας)
    Φτού, ρε γμτ... Τί σου θύμισα πάλι...
    Επανορθώνω, χαρίζοντας στην κοράκλα σου το "Εγώ κι εσύ μαζί" (Αλκίνοος-Τζιμάκος).
    Αν και στου ktkouk της έκανα σπέσιαλ αφιέρωση!
    (κι ας επιμένεις να μη στέλνεις μέιλ...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κατ' αντιδιαστολή με το "εγώ κι εσύ μαζί" για την κόρη, χαρίζω σ' εμάς το "εγώ κι εσύ χαζοί". Και σε μερικούς άλλους το "εγώ κι εσύ ναζί".
    Πάντως "έγραψες" με το συγκεκριμένο τραγούδι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πανίκα, έ Πανίκα,
    χαρίζω σεν το "Εγώ κι εσύ Λαζοί", που εγράφεν από τον Τερζή απές σο μαγαζί του Τάκη Φαραζή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μ' αυτά που λες τώρα για τς μπόρες μου θύμησες τον Ρασούλη και το "στου Ρέντη έπεσε βροχή στην πιο κατάλληλη εποχή"
    Ευχαριστώ για την αφιέρωση
    Συμφωνώ για το "εμάς" με τον τηεο, αν κι εγώ θα πρότεινα το "εγώ κι εσύ ταπί" ή το "εγώ κι εσύ στουπί" (στο μεθυσι) κλπ, κλπ.

    Υ.Γ. Δεν σου στέλνω μέηλ (φαντάζομαι εννοείς το γνωστό θέμα των Χανίων) γιατί δεν έχω μάθει τιποτα. Δεν μπορώ να πω πως έχω κα΄νει εντατικές προσπάθειες αλλά ερωτήσεις απο δω κι απο κει περισσότερο με έχουν αποπροσανατολίσει παρά διαφωτίσει. Τι να σου πω δηλαδή; μια δήλωση που λέει πως όλοι αυτοί που διαμαρτύρονται είναι καταπατητές; Ίσως έχει βάση γιατί αυτός που μου το είπε είναι Τοπογράφος, αλλά δεν μπορώ και να βάλω το χέρι μου στη φωτιά για την αλήθεια του. Γι΄αυτό περιμένω.
    Περίμενε κι εσύ.
    Ας περιμένουμε όλοι.

    (τι περιμένουμε αλήθεια;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. #theo,
    Θυμάσαι τα περί "mousse εικών" εμβολίων (στα 'πε Δία);;; Ε, χάρισα τη "Σφεντόνα" στο μικρό Άνδρου Λάτση, με αφορμή εξ αιρετικών ωμών ημών πίνακα του ktkouk.

    #Γιό Ρίκας,
    Ευ γιέ για τις ρίμες. Πα...Πανίκας ποίος εν;

    #Άλεξ,
    Γιατί κλέβεις;;; Το "εμάς" ήταν παραγγελιά! Κοίτα μη γίνει εδώ του ..."εγώ κι εσύ Κοεμτζή"
    ΥΓ. Δεν εννοώ το άπω πηγάδι. Εννοώ μια απλίκα άλλη μέρα, Γιάννα μάθω κι εγώ το δικό σου μέιλ...
    (ή το έχυσα από ρητό;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εύγε για τη "Σφεντόνα" στον μικρό. Σκέφτομαι αν θα ήταν πρέπον να του χαρίσω κι εγώ μια ιστορική σφεντόνα (κανονική, κανόνι κει!) που έχω...
    Αλλά είπαμε: όχι βία. Κι ας είναι ο επόμενος χρόνος (2011) Βια΄ σε ελληνική γραφή!
    Χα! Πίσω έχει η αχλάδα -αχ Ελλάδα- την ουρά και στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Είς οιωνός άριστος: αμύνεσθαι περί πάρτης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή