Πέμπτη 4 Νοεμβρίου 2010

Μικρό αφιέρωμα σ' έναν μεγάλο γελοιογράφο


"Με αφορμή την ερώτηση μπλογκοσυνάδελφου αν το ανέβασμα γελοιογραφιών μου στο μπλόγκ του, θίγει πνευματικά μου δικαιώματα, θέλω να πώ τα εξής:
Σίγουρα και  η χρήση γελοιογραφιών μου υπόκειται στην όποια νομοθεσία περι πνευματικής ιδιοκτησίας, η οποία μπορεί να δραστηριοποιηθεί  όποτε κανείς νομίζει ότι ότι αυτή θίγεται.
Το θέμα είναι πότε νομίζει ο καθένας ότι θίγονται αυτά του τα δικαιώματα.
Όταν ξεκίνησα το ανέβασμα της δουλειάς μου στην μπλογκόσφαιρα ήθελα να διευρύνω το κοινό που την βλέπει. Αρα κατ’αρχήν, η δημοσίευση γελοιογραφιών μου σε άλλα μπλόγκ βοηθάει σ’αυτό και μου δίνει ικανοποίηση να το βλέπω. Και  φυσικά θέλω να βλέπω τη δουλειά μου να χρησιμοποιείται με υπευθυνότητα και στοιχειώδη δεοντολογία. Όπως:
–να αναγράφεται πάντα η πηγή και ο δημιουργός της εκάστοτε γελοιογραφίας.
–να μην γίνεται ανέβασμα γελοιογραφιών μου σε μπλόγκ που έχουν διαφημιστικά σπότ, χορηγούς ή άλλες οικονομικές λειτουργίες. Και να μη γίνεται γενικά οιαδήποτε εμπορική χρήση αυτών των γελοιογραφιών.
–τέλος δε μ’αρέσει να βλέπω κάποια μπλογκ με τις γελοιογραφίες μου ανεβασμένες σε καθημερινή βάση εν είδει διακόσμησης, αλλά ούτε και  μπλογκ που αναδημοσιεύουν  τις γελοιογραφίες όλων των γελοιογράφων της ημέρας εν είδει “Αλμανάκ”.
Αυτά, γιατί πιστεύω στη  σπουδαιότητα της Γελοιογραφίας γενικά και ζητώ απ’ όσους τη χρησιμοποιούν να αισθάνονται ανάλογα.
Και επειδή το όλο θέμα είναι και πολύπλοκο και υποκειμενικό, κάθε  παρέμβαση δεκτή…"
Γιάννης Ιωάννου




14 σχόλια:

  1. Λίγο πριν δω το ποστ σου συζητούσα με κάποιον για τον Ιωάννου και λέγαμε τι φοβερός που είναι κλπ.
    Και μετά βλέπω εδώ την ανάρτηση!
    Δεν γνώριζα την υπαρξη του μπλογκ του.
    Έκανες κυνων νικη προς φορά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το μπλογκ του Ιωάννου είναι θησαυρός και δεδομένου ότι ο ίδιος έχει αποφασίσει το δωρεάν διαδικτυακό μοίρασμα αυτού του θησαυρού (με τις προϋποθέσεις που καλά κάνει και θέτει), θεώρησα πως του αξίζει τουλάχιστον μια τιμητική μνεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα καλά πράγματα πρέπει να προβάλλονται και να διαδίδονται. Και δεν το λέω στερεότυπα. Μπράβο ξανά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα καλά πράγματα πρέπει να προβάλλονται κενά διαδίδονται. Και δεν το λέω stereo τυπά. Μπράβο ξανά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα καλά πράγματα πρέπει να προβάλλονται κενά διαδίδονται. Και δεν το λέω stereo τυπά. Μπράβο ξανά.
    Τόξα! Να ΗΠΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. σπουδαίος γελοιογράφος/καλλιτέχνης ο Ιωάννου από αυτούς που ισορροπούν με άνεση μεταξύ δημοσιογραφίας και τέχνης. Ούτε εγώ γνώριζα τη σελίδα του και σ' ευχαριστώ, με τη σειρά μου.
    επίσης θα ήθελα να πω ότι συμφωνώ μαζί του , ως προς τη δήλωση, που τη διάβασα περίπου έτσι:
    "στην εποχή του ίντερνετ είναι κάπως γελοίο να ομιλούμε περί πνευματικών δικαιωμάτων, αλλά μην το παρα...κάνουμε κιόλας!"

    Την καλημέρα μου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. theo,
    Mean τόξα να γράψεις. Στο σχολειο σου εν έργω ποιεις ατι, ναι Ντολλυ "echo".
    Τώρα το σχολειο θ' Άννα παραγεται απ' ωμο νοτου.
    Κεμάλ εις τα stereo τυπά.
    (χαχαχαχαχα...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Οδυσσέα,
    Εμείς που μεγαλώσαμε με Reiser, Wolinski, Quino, Gotlib και άλλα ιερά τέρατα της τέχνης των κόμικς, ξέρουμε πως ο Ιωάννου όχι μόνο δεν υπολείπεται, αλλά στο σχετικό πάνθεον κατέχει τουλάχιστον ισάξια θέση. Και μάλιστα έχει κατοχυρώσει αρκετές θέσεις για προ και μετα γενέστερους όπως οι ΑΠΑΙΧΤΟΙ Βαγγ. Παυλίδης, Ορνεράκης, Αρκάς, Καλαϊτζής, Στάθης και τόσοι άλλοι που το μαγικό τους πενάκι αναδεικνύει τη μπόχα και τη γλίτσα των εκάστοτε κυβερνώντων και σφυρηλατεί στις συνειδήσεις τη γελοιοποίηση της κάθε εξουσίας.

    Καπετάνιε ταξιδευτή καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα καλά πράγματα πρέπει να προβάλλονται κενά διαδίδονται. Και δεν το λέω stereo τυπά. Μπράβο ξανά.
    Τόξα! Να ΗΠΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λόγω προ΄βλήματος στις φωνητικές χορδές, το σχόλιο δεν θα επαναληφθεί.
    Umberto Ec(h)o

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ω καιει-καίει-έι-έι-ι...
    Το up ενεργό ποίησα.
    Έτσι κι αλλιώς έκαιγε και πολύ ρεύμα: 12 Amber το Echo!
    Δέσην έφερε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή