Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

Ηλεκτρικός Θησέας



Με κάτασπρο πανί ένα καράβι απ' το πενήντα έχει να φανεί
και συ βιδώθηκες μες στο λιμάνι με ανθοδέσμη που 'χει μαραθεί.
Ηλεκτρικός Θησέας σε πηγάδι κι η Αριάδνη έχει μουγκαθεί.

Σε δίκασαν να σπαταλάς τα χρόνια σε μια ζωή χωρίς προοπτική.
Χάνεσαι σαν το γλάρο στην Ομόνοια και όταν ψάχνεις λύση στην φυγή
Πληρώνεις όσο-όσο τα διόδια και κομματιάζεσαι στην εθνική.
Ηλεκτρικός Θησέας σε πηγάδι κι Αριάδνη έχει μουγκαθεί.

Ποιος είναι ισοβίτης στο σκοτάδι ποιος αλαφιάζει δίχως πληρωμή;
Ποιος σκύβει στους αφέντες το κεφάλι και ποιος τα βράδια κλαίει σαν παιδί;
Ποιος ονειρεύεται πως κάποιοι άλλοι βγαίνουν και κάνουν πρώτοι την αρχή;
Ηλεκτρικός Θησέας σε πηγάδι κι η Αριάδνη έχει μουγκαθεί.

Ναυάγια ονείρων αρμενίζουν και τα κεφάλια γέμισαν σκουριά.
Στα σούπερ μάρκετ τέλειωσε η ελπίδα και συ κοκάλωσες στη σκαλωσιά.
Πού πήγαν οι τρακόσοι του Λεωνίδα και τι θα πούμε τώρα στα παιδιά;
Ηλεκτρικός Θησέας... και τα λοιπά.

Φοβάσαι ότι θα 'ρθει καταιγίδα και θα μας πνίξει όξινη βροχή,
βάλε σε γυάλα μέσα την πατρίδα και κρύψε την καλά μέσα στη γη.
Μήπως την ψάχνουν σαν την Ατλαντίδα αφού η Πανδώρα ανοίγει το κουτί.
Ηλεκτρικός Θησέας σε πηγάδι κι η Αριάδνη έχει μπερδευτεί.

Ψηφοθηρία, λόγοι κι εμβατήρια ποτέ δεν έφεραν την αλλαγή
για αυτό και χάθηκες στα σφαιριστήρια και μες στα γήπεδα την Κυριακή.
Τώρα καθώς κοιτάς τα διυλιστήρια ρωτάς ποιοι σ' έχουν βάλει στο κλουβί.
Ηλεκτρικός Θησέας σε πηγάδι κι η Αριάδνη έχει τρελαθεί.

Να κλείσεις θες πληγή θανατηφόρα και μες στα νέα ψάχνεις για δουλειά.
Τα δάκρυα σου γίνονται μαστίγια και τον λαιμό σου σφίγγουν σα θηλιά.
Όσα τους κέρδισες με τα μαρτύρια τα παζαρεύουν πάλι στα χαρτιά.
Τρέχεις να ψάξεις μες στα καταφύγια και βρίσκεις μιαν αιχμάλωτη γενιά.

Μια πλαστική ανέμισες σημαία, πίστεψες σ' έναν άγνωστο θεό
κρέμασες το μυαλό σε μια κεραία ειδήσεις σίριαλ και τσίχλα ροκ.
Και πώς θα ξημερώσει άλλη μέρα όταν τα λάθη κλέβουν τον καιρό;
Και πώς θα ξημερώσει άλλη μέρα όταν το ψέμα σέρνει τον χορό;

Ζωγράφισε έναν ήλιο στο ταβάνι, μίλησε με τ' αγέρι της νυχτιάς
και χόρεψε μαζί με τη σκιά σου στους ήχους μιας αδύναμης καρδιάς.
Πάρε τηλέφωνο την μοναξιά σου ή βγες ξανά στον δρόμο της φωτιάς



Δίσκος: ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΘΗΣΕΑΣ(1988), Στίχοι: Δημήτρης Βάρος

24 σχόλια:

  1. Ένα μεγάλο μπράβο, κυρίως για την παράθεση των στίχων ώστε να τους δούμε όλοι προσεκτικά. Ο Δημήτρης Βάρος καταγράφει το μεγάλο βάρος, που ίσως κάποτε αποτινάξουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ναι. Τίποτα δεν θυμίζει πως οι στίχοι γράφτηκαν πριν (τουλάχιστον) 22 χρόνια!
    Τρώμ' αχτι κ.α. επί κερι!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Kαι θα είναι για πολλά χρόνια ακόμα επίκαιροι. (δυστυχώς)
    Θα τολμήσω να κάνω μια παρέμβαση και να παραθέσω ένα τραγούδι απο τον ίδιο δίσκο (σε στίχους Μήτσου Κασόλα) που νομίζω συμπληρώνει ετούτο δω. Απαγγέλονται και στίχοι του Βάρου
    http://www.youtube.com/watch?v=aX6grJc22iY&feature=related

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ακόμα και το "Παπαντοπ" είναι επίκαιρο!
    Καλά έκανες και το θύμισες, γιατί "...κι εκείνος που σωπαίνει θα χαθεί, θα χαθεί..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Πενθώ τον ήλιο και πενθώ τα χρόνια που έρχονται χωρίς εμάς
    και τραγουδώ τα άλλα που πέρασαν
    εάν είναι αλήθεια"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρε κουφά, λες δεν πιστεύω να ενώ είτε yum ένα STOP "Παπαντόπ";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εσύ είσαι πάνα Γιώτης ή έστω Πιπί (Π.Π.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πάνο,
    Εκτός κυανή σε επήρε ασμένως (ε, Πειραιάς μένος...) από τη "ντόπα" της θείας μετ' άλειψης: Παπά dope
    (Π.Ουδέν νομίζω γιατί δένει σε three squash...)

    Δι' έρμη νέα,
    ΜΑΤ ώ theo! Ή φιλώ λόγω Cisse οι αρχαί ω! λόγος σε Άννας καφές: Παλαιών Πετρών Γερανός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ούτε καν κώλω κοτρώνοις! Γιάννα άκρη, Βόλο γω:
    Δεν είμαι εγώ φιλόλογος
    ούτε ανασκαφέας.
    Ξενύχτης παρατηρητής
    πίνων καρπούς καφέας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. http://www.youtube.com/watch?v=aX6grJc22iY&feature=related

    ήμουν κάποτε εκεί .............
    τώρα

    Δε γυρνώ πίσω στο χθες
    δε θα σιωπήσω, ούτε θα πω αυτό που θες

    Δε γυρνώ πίσω, λάθος μονοπάτι
    σε σένα πια δε θα γυρίσω πάθος γεμάτη

    Δε γυρνώ πίσω, κρατώντας το τιμόνι
    για να ζητήσω σκοινί κι αγχόνη !

    papadop papadop papadop dop ma

    ΜΠΡΑΒΟ !!!! solo man tzaros !!!!!! put ωθεί Μύθοι και σ' αυτό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Apple oποιοι συ

    Πώς να γυρίσω πάθος γεμάτη
    πίσω σε λάθος μονοπάτι
    κρατώντας πάλι το τιμόνι
    για να ζητήσω σκοινί κι αγχόνη !

    Αν άδω μίση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ~Miss έλυνα ή σε ΣΤ΄ηχείο και στη Χιό
    Ε, σ' είδεν ή σ' εποίει τις.
    Εις εστί χακι!
    Ίσες,τοιχάκι της πυγμής
    πάνω σε τοίχο φίλα(kiss)
    καις ε παγάκι!


    ~Πάνο, "Πετρών". Έχει σήμα CIA...
    Αλλοιώσει e-story A' θα 'μαι Πετροβολή

    ~Α, να δω μισή
    Καλεί η Apple οπή ίση.
    Μάη σε πωλεί αίνιγμα τ' οικείοι...
    Γιατί είδε fun αίρων εσέ;

    "Κι ομήγυρη ζεις πια
    μέσα αστοί μαύροι· τί νυχτιά
    με τα ΜΑΤ! Α κι άσσου θολά
    πώς να 'μ; Ουφ...έξεις!"


    (το "put ωθεί Μύθοι και σ' αυτό"
    εξαιρετη κι η δις λεκτική Άννα δόμηση!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Άσπρο ωθεί, θείοι δις λεκτικοί. Άννα δω, μισή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. και σετ ήχο fill αρκείς
    και ΣΕΠ παγάκι

    Παλαι ετών Πατρόν Γέρμα Νείδα

    Μήδα ώτα ουδέν Μήδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. h G loss a coca lathe ναι xi! cake OK ala τσάι Kizi
    Coca l' in e.g. loss a
    Protein ώ Νανά G νωρίς tee επ' εισ' ΙΜΟ

    boula η μα στιχούλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική, αλλά ήταν Ατλαντικού...
    Το ίδιο έπαθε κι ο Giorgakis.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Iglo's αεί να κατεψυγμένη. Μίμου τα πρωί όντα τάρανδε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ρε σεις!... Θ' αμμου ΤσΟΚΛΗΣ Ουννε το μπλογκ με τις κλαστο-προς-οπή-ες-ass!
    Όλοι Γρηγορ' άστα δόντια, τις ταυτότητες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Lip on Englosh apre pin άδεια δοθεί, επείση m' a, θ' Ιώ θετ' ήθη α με S.O.S.
    non a

    Δία! διχτυ; ώστε την !!!
    pa rup ΕΜΠ ω σεις team a' Decroli
    Ας είν' taxi-a & un or tho .gr αφή-α
    Theia L1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ήθη αλλ' εν - Αήθη αλλ' ένα = ξερη
    (μ' άλλο ΝΔ έθιμο όταν τα φιλα...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Άντα theme am LA ???

    Πότε then ξερής ...
    τι Bohr ίνα seem any talken ού Rio

    ΑπάντησηΔιαγραφή