Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Μικρό αφιέρωμα στον μεγάλο QUINO


-Λοιπόν κούκλε, θα με ξανασχεδιάσεις;
Ο Κίνο (Quino) είναι ένας Αργεντίνος σκιτσογράφος,  γνωστός για την δημιουργία της Μαφάλντα. Το πραγματικό του όνομα είναι Χοακίν Σαλβαντόρ Λαβάντο (Joaquín Salvador Lavado). Γεννήθηκε στις 17 Ιουλίου 1932 στην πόλη Γκουαϊμαλέν της Αργεντινής. Σπούδασε στην Σχολή Καλών Τεχνών της Μεντόζα της Αργεντινής. Πρωτοσχεδίασε το κόμικ Μαφάλντα σε μία αργεντίνικη εφημερίδα το 1964 και αμέσως σημείωσε μεγάλη επιτυχία. (Οι πληροφορίες είναι από το site Wikipedia, αλλά σ' αυτό το μπλογκ θα βρείτε μια  εξαιρετική παρουσίαση αυτού του μεγάλου δημιουργού).
Είναι λίγο φαλακρός και γυαλάκιας, χάνεται μέσα στο πλήθος. Δεν ντύνεται περίεργα, δε φέρεται περίεργα, δεν κάνει τίποτα για να τραβήξει την προσοχή. Ένας άνθρωπος σαν όλους τους άλλους θα λέγαμε, αξιοπρεπής, περιποιημένος, δημοκρατικός. Κι όμως ο Joaquin Lavado είναι ένας τρομοκράτης. Κι απ’τους πιο επικίνδυνους κι αμείλικτους, μόνο που δε χρησιμοποιεί θορυβώδη όπλα· του αρκεί ένα σιωπηλό μολύβι. (Η εισαγωγή από το blog  THE FABLE'S HABITAT)
Όπως και να 'χει, το επίσημο site του Quino είναι εδώ και είναι ενεργό. Και κακά τα ψέματα· ο Αργεντίνικος "καφές" είναι πολύ μυρωδάτος...

Σκακιστικό πρόβλημα: "Παίζουν τα μαύρα και κάνουν ματ όποτε θέλουν..."



ΥΓ. ~Έφη, ευχαριστώ για τα Ιταλικά της Μαφάλντας. Ελπίζω να ξαναβοηθήσεις, γιατί ο μεταφραστής google βγάζει ό,τι να 'ναι...
~Νατασάκι, ευχαριστώ για τα "Αργεντίνικα".
Ελληνικά φιλάκια (και στον Χουάν) και ...esperο traducciones.

13 σχόλια:

  1. Σε πόσες κινήσεις;
    (θα θέλουν)
    Ρωτάω έτσι απλά, απο αθλητικό ενδιαφέρον για τον αγώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σ' όσες αποφασίζουν κάθε φορά!
    (SOS ΕΣΑ πω φασίζουν...)
    Ίσως αργά και βασανιστικά
    Ή SOS αργά και μασα νηστικά...
    Βλέπεις πώς χαμογελούν τα μαύρα;
    Ξέρουν καλά πως τα φτυάρια, οι μαγκούρες κι οι κασμάδες είναι στα χέρια ανθρώπων μουδιασμένων. Γι αυτό τα μαύρα δίνουν συνεχώς ΜΑΤ(!...) και τα λευκά ΜΑΤώνουν...
    Μόνο όταν τα "λευκά" εφαρμόσουν την "Άμυνα Αλιέχιν", τότε άλλοι "έχειν" το πάνω χέρι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άργειε να 'λθει εκείνη η μέρα
    κι ήταν όλα γάμοι set α!
    Γιατί τα 'σκιαζε η φοβέρα
    και γονάτιζαν αβέρτα.
    Τέλη α! έπη λόγοι Chrismos

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τέρας τι, α, προς φορά από τιμή κρύα αλά μέσ' τι ανάρτηση! Ζεί τω άδεια να κάνω μόνιμο link από το side bar του "Πανόπτη".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ~Δύο νήσοι e solo me:
    Ο Quino είναι θησαυρός. Θα ακολουθήσουν κι άλλες πολύ καλές γελοιογραφίες...

    ~Πάνο:
    Για ποια άδεια μιλάς;;;
    Αν κάτι θεωρείται ΚΑΙ όμορφο (εκτός από χρήσιμο), η κοινή του χρήση και η διάδοσή του είναι ω! χειμώνων αυτονόητη, αλλά και επιβεβλημένη!
    (πως ομαλων pussy κατέχεις και την τεχνογνωσία τις καλεί "σπάρους ίασης")
    ΑΣΕΠ ούστ! ω μπλογκ "chrismos" ή σε καις Ινδια χειριστής.
    Talks έχασες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ...ενώ ΟΤΑ δει κάμας και δη κάσας!
    Κατώι διώκτη: CIA!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. O αντιεξουσιαστής Proudhon είπε ότι η ιδιοκτησία είναι κλοπή. Ο αντιεξουσιαστής Τζέφρι ότι η κλοπή είναι ιδιοκτησία. Με ποιο θεό -ρητή Κω- ρεύμα να πάει κανίς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θα (πρώτη μούσα) το ρεύμα που άκουbye στο Τζέφρι. Γύρω στα 500 volt...
    (αν και κακώς κι η λύπ' σοφο δεν έχει, αλλά λέμε...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μύδια πράττεις το Α.Μ. άρτυμα της άσε βίας. Κάθε "Π" ράμμα -ε Χίτη- Νόρα του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ή
    παίζουν τα ΜΑΤ και (σε) κάνουν μαύρο όποτε θέλουν

    καλημέρες στην παρέα

    -αξεπέραστος quino-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ~Προς οικογένειας Δυναστείας,
    (προσήκω γένη ass -the nasty ass)
    Το συνθετικό "nasty ass" της Δυναστείας σημαίνει: δυσάρεστος, μοχθηρός, αηδιαστικός, κακοήθης, άσχημος, απειλητικός, ρυπαρός, επικίνδυνος και βρωμερός κώλος.
    (Δεν τα λέω γω. Ο μεταφραστής τα λέει. Μέχρι κι η γκουγκλ τον "μυρίστηκε"...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ~ktkouk,
    Ωραία η αντιστροφή των σκακιστικών και λεκτικών κινήσεων, όπως και η μεταστροφή των συναισθημάτων:
    Από το "Κάλο στο GAP,πετάν ιό!"
    στο "Καλώς τον καπετάνιο!"
    Όπως κατάλαβες, Κωστή, σ' αποθύμησα
    (Κωστής Α΄ ποθεί Μiss Α΄...)

    Ήμουν σίγουρος πως συγκαταλέγεσαι στους φαν του Quino.
    Να είσαι σίγουρος πως συγκαταλέγομαι στους φαν της ποίησης (σου και ω! χειμώνων...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φίλα ράκη: ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε ή μουλιάζουμε ή αναγουλιάζουμε. Μην τα λιάζουμε, λεφτά είπα άρχουν. ΗΠΑ άρχουν.
    (συ μείωση: ο παπούστης δει nasty ass έλεγε "και εις λαοκρατίαν πιστεύομε". ΜΗ χοιρότερα!...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή