Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

Παγκόσμια Ημέρα Βουλευτικής Ποίησης


σκίτσο του Quino

Πρετεντερίκο Καρδία Πόρκα

Μας κούνησαν οι Σαμαράδες δάχτυλο
από το βήμα της βουλής οι σαλταδόροι
Μάρτιος ήτανε και ήτανε θαρρώ
τότε που φεύγανε μπουλούκια οι ψηφοφόροι...

Φοβέρες πάγαιναν της "κρίσης" συνοδειά
σαν ξεκινούσαν παρελάσεις του θανάτου
του Παπαδήμου ανατριχιάζαν τα "παιδιά"
κι ο ακαμάτης έλιαζε ο Παπούλιας τ'αχαμνά του.

Το μαύρο μέτωπο ρουθούνιζε βαριά
και ο Κουβέλης κρυφοκοίταζε το "μέλι"
τραβέρσο ανάποδο, πορεία προς τα δεξιά
«τράβα δεξιά με Ψαριανό και μη σε μέλει»

Στον πράσινο τον ήλιο αναγουλιάζαν βουλευτές
και ψάχνανε να βρούν σταυρούς και ψηφοφόρους
οι λίστες στέρφες απομέναν κι αδειανές
κι ο κωλοτούμπας έψαχνε να βρει τσεκουροφόρους.

-Μπενίτο μου, ατζέντη μου, με τί να σε ψηφίσω;
-Φέρτε το, μαύροι, ορθάνοιχτο κουτί το εκλογικό.
Την κάλπη με Καισαρική εγώ θα ξεγεννήσω
που 'χω αντρίκειο ανάστημα ψηλό σαν το ...μωρό.

Καμμένε εκεί στο Δίστομο, ρίξε νερό και ξύδι
απάνω στη κουράδα σου να γίνει κοπριά
και αν ζητάς την ψήφο τους, ε, τσίμπα ένα αρχίδι
μέσα από τ' Ανεξάρτητα Ελληνικά χωριά.

Λούκα του βούρκου Σύμφωνη, φτηνή δίχως καριέρα
με σύνεργα που σκούριασαν σε πράσινη σπηλιά
σμάρι κοράκια που πετάν σ' εκλογική σκακιέρα
στου Καστανίδη το "χωριό" να ουρλιάζουν τα σκυλιά.


[η ποίηση του λατρεμένου Νίκου Καββαδία διασκευάστηκε ποιητική (ΚΑΒ) αδεία...]

10 σχόλια:

  1. Ανάρτηση-μεγαλείο! Τι μισές; Μεγάλη οδός τείνει μέρα!
    Ό,τι κενά ποθάνε, λήγω. Ειδικά η τρίτη και η έκτη στροφή, Μέκκα νανάκι - λύε Μέκκα τω άπω τα γέλια.
    Ν' άδεια. Σκευάζεις συχνότερα Π΄ ici. ΗΠΑ may set a led, oh!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Thank cell Haute, but mean hyper valleys.
      (δένει με παρά, ένα up-λόγου, Rooney...)

      Η λαϊκή μούσα ζει, αυτή μας οδηγεί!

      Διαγραφή
  2. Α, ίδιες! Έχυσ' δόση Λαμπράκη μένα και δήγματα γραφής.
    ΑΣΕΠ, oui, λαϊκή μούσα (που Γ.Α. μούσα σε προ ηγουμένη μετενσάρκωση) συχνά γράφεται Ιπποκράτους P.S. ης καις το πόδι.
    Εις εμάς τώρα; Σσσσ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Fan Τάσου δειλά δύτη έχεις να γράPSIs Ιπποτωνκράτος αν εσεις, χρόνου Ιππότα, σεις κι έστω χαίρει!
      Ενώ εγώ μ' όνο Μάνεση χρόνου είμαι "μάνα" να διασκευάζω την ποίηση ήτοι σ' ωδές ΑΛΛΩΝ thus καλών.
      (και νιώθω ή κάνω ποίηση που ωδάς καλώ ως "μάνα" γνωρίζει)

      Μα... ΑΛΛΟΙ είν' οι ποιητές (κι όχι μ' απλές παράτες)
      ΑΥΤΟΙ κάνουνε ΠΟΙΗΣΗ! Εγώ γράφω ...πατάτες

      (μ' έαρ αίσια γενη σ' άμυλα με τους δ' ask άλλους)

      PS.i
      Το «Εις εμάς τώρα; Σσσσ.» περνάει στο παν theo των best δις λεκτικών must όρων ever!
      (Has a mass! Set a mass? χαχαχα...)

      Διαγραφή
    2. Με έκανες και γέλασα
      πονάει η κοιλιά μου.
      Πάω να χέσω, τι να δω;
      Τον τραπεζοτσολιά μου!

      Διαγραφή
  3. Υποκλίνομαι κι εγώ!!!
    Άπαιχτο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θενκ γιους όλο. Κι εγώ υποκλίνομαι στο τέλειος Κίτσο του Quino.
      (με [ctrl]+[+] μεγέθυνε την οθόνη κι από laugh σε λεπτομέρειες)

      Διαγραφή
  4. Οι πρώτες μου εκλογές

    Ήμουν μόλις 18
    όταν πήγα να ψηφίσω
    χωρίς να ξέρω ποιούς
    είχα κακούς σκοπούς

    στο σπίτι δεν μιλούσαν
    ούτε μήπως, ούτε αν
    κάποιοι με ακολουθούσαν
    πίσω από το παραβάν

    η βουλευτική ασυλία
    ο κύκλος με την κιμωλία
    ανέβαινε το ποσοστό
    κι έλεγα είναι το σωστό

    της ποίησης παγκόσμια μέρα
    κι αν φαίνεται παράλογο
    του βασιλιά η φλογέρα
    του γύφτου δωδεκάλογο

    ήμουν σίγουρη για όλα
    "το φαί την κατσαρόλα
    και μόνο ο βασιλιάς σ' εμάς
    ήταν ένας λουκουμάς"


    τρεις δεκαετίες, λήθη
    μου φαίνεται σαν παραμύθι
    μια αμφιβολία ακόμα,
    η τελεία ή το κόμμα ;

    Οι πρώτες μου εκλογές
    στη χώρα των ψηφίων
    Οι πρώτες μου εκλογές
    ηχώ των υποψηφίων

    Οι πρώτες μου εκλογές
    ηχώ στο χάος
    μια μακρινή ηχώ
    λαός και Laos

    .....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σήμερα αν ζούσα θα 'γραφα
    δέκα χιλιάδες στίχους
    και θα 'λεγα να λιώσουμε
    τις μάπες τους στους τοίχους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γι αυτό το σχόλιο πήρα αναφορά ΜΟΛΙΣ ΣΗΜΕΡΑ!!!
      Γάμοι μ' ένια μερικά Νι...

      Διαγραφή