Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

Κι ήθελε ακόμη (Μαν. Αναγνωστάκης, 1925-2005)






19 σχόλια:

  1. Πάνω! Στην ώρα.
    Τις τοίχοι!
    "τον Πανίκο, πούστρα Γκάλη. Ζει"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καταπληκτικό τραγούδι από κάθε άποψη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι λιγότερο μπορούσε να γράψει ένας ποιητής κομμουνιστής και Ρεθυμνιώτης;

      Διαγραφή
  3. Ποιος είν' αυτός ο Ρεθυμνιώτης come μουνιστής "π" ή τις ; Δεν τον έχω ακουστά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρεθυμνιώτη sting κατ' αγωγή. Ο πατέρας του ήταν από τα Ρούστικα.
      (προσοχή: το αρχικό "Ρ" ΔΕΝ είναι λατινικό!)

      Διαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. Το Μανόλης σε συνδυασμό με την κατάληξη του επιθέτου είναι ενδεικτικό, χωρίς να είναι μονοσήμαντο.

      Διαγραφή
  5. Μ΄ έστειλες κι εμένα αδιάβαστο! Δεν ήξερα πως έχει καταγωγή από τα Ρούστικα.
    Προς στιγμήν σκέφτηκα πώς και οι Ρουστικιώτες δεν έχουν "εκμεταλλευτεί" την καταγωγή ενός τέτοιου ποιητή;
    Αμέσως όμως έβαλα τα γέλια μόνος μου.
    Θυμήθηκα τα ασημί αλουμίνια κουφώματα στα πέτρινα παραδοσιακά σπίτια του χωριού.

    προσοχή: οι περισσότεροι εδώ το αρχικό "Ρ" το προφέρουμε ως λατινικό!
    (και δεν το λέω χάριν αστεϊσμού, αλήθεια είναι)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τώρα θυμήθηκα και το χωριό Μύρθιος. Ένα ωραίο χωριό νότια του νομού Ρεθύμνου, σε πλαγιά, με καταπληκτική θέα στο Λυβικό. Όλοι το ξέρουν για την ωραία του θέα και μια καλή ταβέρνα που την έχει (νομίζω ακόμα) ένας Γερμανός.
    Κανείς εδώ - ή σχεδόν κανείς - δεν ξέρει πως από κει ήταν ο Γεώργιος Χατζιδάκις , ο πατέρας της ελληνικής γλωσσολογίας και ... φυσικά ο πατέρας του άλλου και γνωστότερου Χατζιδάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σχόλη ωθείς αβρώς που δείχνει πως έχεις "περπατήσει" solo τον ωμό!
      Λέω να σε τσιγκλίσουμε λίγο ακόμη μπας και ξεφουρνίσεις κι άλλα τέτοια.
      Οπότε κι ήταν απαντήσεις:
      α) στην ερώτηση του Τεό για το "Ρ"
      β) στη γλωσσολογική (προς τιμήν του πατρός Χατζιδάκι) ερώτηση για το αν το όνομα Μύρθιος σχετίζεται με το Μυρτώο
      (μώλων νότιοι περιοχές δεν είναι και τόσο γειτονικές...)

      Διαγραφή
    2. α)Αληθώς ομιλώ δια το Ρ , ως αναφορά το συγκεκριμένο χωριό (μόνο). Πάει μόνος του ο στόμας!

      β)Για το εν λόγω χωριό δε νομίζω. Υπάρχουν δύο χωριά με το ίδιο όνομα. Είναι και ο Μύρθιος ή Μύρτος ορεινό και κεντρικά του νομού, με ωραία πλατεία και ωραία πανηγύρια. Αυτό λένε πως πήρε το όνομά του από τις μυρτιές. Το άλλο η Μύρθιος δεν ξέρω από που πήρε το όνομά του. Αρχικά ήταν παραθαλάσσιο, αλλά λόγω επιδρομών πειρατών και λοιπών σιχαμένων τυχοδιοκτόν, ανεβήκανε πια ψηλά. Λένε επίσης πως οι πρώτοι του κάτοικοι δεν ήταν Κρητικοί αλλά ... Έλληνες!
      Όμως....
      εκεί περίπου που είναι το Μυρτώο , στην Ρελοπόννησο υπάρχει ένα βουνό που - πάλι λένε - πως γεννήθηκε ο Ασκληπιός. Τω καιρώ εκείνω το όρος τούτο λεγόταν Μύρτιο..
      Περαιτέρω έρευνα ΙΣΩΣ να δείξει πως οι πρώτοι κάτοικοι του εν Ρεθύμνω παραθαλάσσιου Μύρτιου ή Μύρθιου προέρχονταν από εκείνα τα μέρη.
      αλλά κάντε κι εσείς καμιά δουλειά, μη τα περιμένετε όλα από μένα!

      Διαγραφή
    3. Τόσο γλαφυρά που διηγείται ο στόμας σου, που νιώθω μνια Βαθεια Ρεθυμνιά να μας πεις κι άλλα.
      Έχεις επί φορτιστή μ' αυτί τη δουλειά λόγω νότιας Κρήτης κι ενώτια...σσσς Ρελοποννήσου.
      Καθ' όσα, ναι, βαίνουμε θ' αναλάβουμε μίση βορειότεροι.
      Σε αλοιφάς ίππου θα μου έχουνε πεσσοι (υψηλή μου υπηρετεί), θα σου πω την ιστορία με τις σπλήνες στην Κόρινθο.
      Όχι τώρα πάντως. Ου παντως σπλήνες Κόρινθον.

      Διαγραφή
  7. Δεν χρειάζεται να κάνουμε καμία δουλειά. Την έκαναν όλη οι διανοούμενοι του νεοελληνικού φασισμού (ας μην αναφέρω τουλάχιστον τέσσερα-πέντε ονόματα που μου έρχονται πρόχειρα) που απεφάνθησαν ότι οι πρώτοι κάτοικοι ήταν Έλληνες. Παντού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός ο εμετός με το "πας μη Έλλην..." πρέπει να 'ν' ατραποί.
      Σέρρα γι άδικη χώρα κάλλιον και χρήση μονασε βάρβαρος.

      Διαγραφή
  8. Δηλαδής, πρέπει να ανέβουμε από τ΄αβλάκι για Νανα λάβετε δράση;
    Επίσης γιατί Νανα τραπεί; Τι είναι αυτά που λέτε; Δεν γνωρίζεται πως οι πρώτοι κάτοικοι ήταν Έλληνες παντού; Πως οι Κινέζοι κατάγονται από Έλληνες, οι Ινδοί, οι Μογγόλοι και οι άλλοι όλοι; Ακόμα και οι πρώτοι εξ Αφρικής ορμώμενοι που σκορπίστικαν σ΄όλη τη γη (που να μην έσωνε) , Έλληνες ήταν κι αυτοί. Μαύροι βέβαια αλλά Έλληνες και σίγουρα όχι τόσο μαύροι όσο οι σημερινοί νεοέλληνες. Αγνοείτε τέτοια ιστορικά νδοκουμένδα και καθόμαστε κι ασχολούμαστε με ένα ταπεινο εν Κρήτη χωρίον;

    Υ.Γ. Απίστευτο πως από το αναρτηθέν άσμα καταλήξαμε σ΄αυτή τη συ ζήτηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το πιο απίστευτο είναι που ο Θεοδωράκης (όχι ο Mickeys) του 13% έκανε συγκέντρωση με εκατό άτομα ω λάκκοι όλα στην πατρίδα του (Χανιά) και πως σήμερα πούτανε στο Ρέθυμνο δεν σας είδα να τον κυνηγάτε με καμιά μαγκούρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στα Χανιά τον κράξανε.
    Εδώ είμαστε πιο πολιτιζμένοι. Τον αφήσαμε να κόβει βόλτες μόνο του.
    Κανείς δεν τον κέρασε τσικουδιά.
    Εμείς εδώ κυνηγάμε μόνο αλλήλους που ανοίγουν μαγαζιά με χαμηλές τιμές και χαλάνε την πιάτσα.
    Άμα λάχει τους ρίχνουμε και καμιά βόμβα για να μη το ξανακάνουν
    http://www.palo.gr/politistika-nea/gazwsan-me-kalasnikof-to-spiti-epixeirimatia-sto-rethymno/9900897/

    ΑπάντησηΔιαγραφή