Η δομή "κάτι να αποτελεί το φάρμακο ενάντια στην απειλή που το ίδιο δημιουργεί" είναι εξαιρετικά εμφανής στο σημερινό ιδεολογικό τοπίο. Πάρτε, για παράδειγμα, τη μορφή του μεγαλοκεφαλαιούχου και φιλάνθρωπου Τζορτζ Σόρος. Ο Σόρος είναι η ενσάρκωση της πιο αδίστακτης χρηματοοικονομικής κερδοσκοπικής εκμετάλλευσης σε συνδυασμό με το αντίδοτό της, το ανθρωπιστικό ενδιαφέρον για τις καταστροφικές κοινωνικές επιπτώσεις μιας αχαλίνωτης οικονομίας της αγοράς. Ακόμα και η καθημερινή ρουτίνα του χαρακτηρίζεται από μια αυτοαναιρούμενη αντίστιξη: ο μισός εργάσιμος χρόνος του είναι αφιερωμένος σε χρηματοοικονομικές κερδοσκοπίες και ο άλλος μισός σε ανθρωπιστικές δραστηριότητες -όπως το να χρηματοδοτεί πολιτιστικές και δημοκρατικές δραστηριότητες στις μετακομμουνιστικές χώρες, να γράφει επιφυλλίδες και βιβλία-, οι οποίες σε τελική ανάλυση αντιμάχονται τις συνέπειες των ίδιων του των κερδοσκοπιών.
Τα δύο πρόσωπα του Μπιλ Γκέιτς μοιάζουν πολύ με τα δύο πρόσωπα του Τζορτζ Σόρος. Ο ανάλγητος επιχειρηματίας καταστρέφει ή εξαγοράζει τους ανταγωνιστές του, αποσκοπεί ουσιαστικά να εξασφαλίσει μονοπωλιακή θέση στην αγορά, μετέρχεται όλα τα κόλπα του επαγγέλματος για να επιτύχει τους στόχους του. Συγχρόνως, ο μεγαλύτερος φιλάνθρωπος στην ιστορία της ανθρωπότητας, παραδόξως, ρωτάει: "Τί ωφελεί να έχουμε Η/Υ, αν οι άνθρωποι δεν έχουν να φάνε και πεθαίνουν από δυσεντερία;" Στη φιλελευθεροκομμουνιστική ηθική, το ανελέητο κυνήγι του κέρδους αντισταθμίζεται από τη φιλανθρωπία. Η φιλανθρωπία είναι το ανθρωπιστικό προσωπείο που κρύβει το αληθινό πρόσωπο της οικονομικής εκμετάλλευσης. Σ' έναν υπερεγωτικό εκβιασμό γιγαντιαίων διαστάσεων, οι ανεπτυγμένες χώρες "συνδράμουν" τις υπανάπτυκτες, με ανθρωπιστική βοήθεια, δάνεια κ.ο.κ., και με τον τρόπο αυτό αποφεύγουν το κομβικό ζήτημα, δηλαδή τη συνενοχή και τη συνυπευθυνότητά τους για την ελεεινή κατάσταση των υπανάπτυκτων.
Slavoj Žižek (Βία, έξι λοξοί στοχασμοί)
(η συνέχεια μετά τη βραδυνή επιμπαλκόνια -Balkάνοια- κρασοκατάνυξη...)

Α κώμα να τέλι ώση αυτή η crash ω κατά νύξη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην κενή δια θήκη Άννα λύετε; Perry μένουμε στύση Ρα γιατί Συν έχει Άτης feel ανθρωπιάς. Να δούμε άνω Σόρος θα γίνει σορός...
μα το φαινόμενο είναι ανθρώπινο πρωτίστως και κατά
ΑπάντησηΔιαγραφήσυνέπεια επεκτείνεται και στην πολιτική/οικονομία:
η παροιμία "να σε κάψω Γιάννη να σ' αλείψω μέλι"
δεν είναι καινούρια.
Σύνηθες το φαινόμενο να γεμίζουν με δώρα τα παιδιά
τους, οι γονείς που στην καθημερινότητα τα έχουν κατ’
ουσίαν παραμελημένα, παρατημένα -ας πούμε- μπροστά
στην τηλεόραση. Ισοσκελίζουν έτσι στον μικρό τους
εγκέφαλο τον γονικό ισολογισμό.
Εξίσου σύνηθες οι σύζυγοι με εξωσυζυγικές δραστηριότητες
να κάνουν δώρα στις ‘απατημένες’ ‘συζύγους τους…(για τους
άλλους λέω, εμείς… ‘πνεύμα και ηθική’ - ποτέ δεν ξέρεις
ποια μπορεί να πέσει πάνω στο σχόλιο)
Άλλο σύνηθες φαινόμενο της ίδιας κατηγορίας είναι η συμμετοχή
στον ετήσιο έρανο του Ερυθρού Σταυρού ή στις
φιλανθρωπικές δημοπρασίες κτλ. που τακτοποιούν (όπως η
περαίωση στις επιχειρήσεις) τις συνειδησιακές μας
εκκρεμότητες -ασχέτως αν η καθημερινότητα και η όποια
ευημερία μας στηρίζεται στην εκμετάλλευση του 3ου λεγόμενου
κόσμου.
Σε πιο φινετσάτη μορφή το ίδιο κάνει (προσπαθεί δηλ. όχι με
ιδιαίτερη πια επιτυχία) η εκκλησία. Σου κάνει το βίο αβίωτο
για να σου προσφέρει μετά την αγάπη του Θεού…
Βέβαια, στην πολιτική και στην οικονομία υπάρχει ένας
σημαντικός επιπλέον λόγος που αυτό συμβαίνει:
Η φιλανθρωπία (του πολιτικού, του μεγιστάνα, του εργοδότη
καμιά φορά) είναι η ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ προϋπόθεση ώστε να
εξακολουθήσουν να υπάρχουν άνθρωποι προς εκμετάλλευση.
Καλημέρα
υγ. ΓΑΠ - κι ελπίζω να αναρτηθεί το σχόλιο
theo,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚανελλη γω υπό Μονή...
Ατιμάζω(;;;) ένα βιντεάκι με Cockney Rebel, χώσονούπω έρχεται Σορός από φιλανθρ'οπες δράστη-RIOT-ηττες.
Κάπταιν,
Πάλι ρισκάρισες, καταθέτοντας σχόλιο πάνω από το IQ που σε είχα συμβουλέψει, αλλά η λέξη κλειδί (και χλιδή) στο ΥΓ, σ' έσωκέ σε!
Congrats, ktkouk!
ΑπάντησηΔιαγραφή(But NEVER underestimate the power of GAP's stupidity!)
Τα θερμά συγχαρητήριά μου στον καπετάνιο μάγειρα (captain cook)!
ΑπάντησηΔιαγραφή